• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

Lappis: vaddå egoinlägg, sluta be om ursäkt NU! Det låter def som ett tidigt missfall. Min mamma har haft ett och det var exakt som du beskrev det. Så, du kan bli gravid men det verkar inte vilja stanna. Otur el ngt som inte stämmer? Förstår att du verkligen vill veta!

Tinga: går det uppför vid Avenyn???? Har alltid upplevt det som väldigt platt där... Har inga bra tips för jag brukar alltid undvika stan när det är Varvet. Men skulle tro att Avenyn är typ det sämsta stället om man vill se ngt... Där står väl alla andra. Har dålig koll på loppet tyvärr så jag har inga bra tips.

• Lapinette

På FL pratar de mycket om ett läkemedel som heter Trombyl. Någon här inne som känner till det?

• nennesjuttioåtta

är inte det blodförtunnande?

• nennesjuttioåtta

Såg det här på Fass:
    Graviditet
    Intag av Trombyl skall undvikas av kvinnor som försöker bli gravida eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten skall endast ske efter läkares ordination.

• Nattson

Tinga, Lappis: Det här med resor vill vi också fortsätta med! Den första resan bär nog av till london och min moster tror jag. Men efter det har vi börjat kolla in tåg resor i Europa. Sen har vi fortfarande vår drömresa till Borneo kvar att göra!
    Maken skulle inte trivas alls om han kände sig "fast" och inte kunde resa. Jag är mera en hemma människa men gillar äventyr då och då, så det är inget alt att bara vara hemma... Dessutom har jag "bara" mamma, pappa och bror här. Resterande släkt bor i England eller Slovenien. Så det blir till o resa om vi ska ses!

Ang arbetstid, så kommer jag att gå ner i tid när jag börjar jobba igen. Kanske till 80% eller 70%. Det beror lite på vad ekonomin säger om det hela.

• pirr!

Hej på er!

Ville bara titta in och säga hej och att jag tänker på er, särskilt Lappis. Anar av min skumning att IVFn inte gav önskat resultat. Skit !!!!

Vår lilla tjej är världens snällaste, så jag kan inte skylla på henne att jag inte varit inne. Dock är det först nu som jag känner att jag klarar att sitta en längre stund, utan att känna mig mörbultad där nere. Maken har börjat jobba idag så detta är första provet som mamma Hittills har det gått bra i alla fall. Hon ligger och knorrar i sin vagn.

Förlossningsberättelse påbörjad.. om någon är intresserad!

Tittar in lite senare idag. Kram kram

• Lapinette

nenne - har också varit inne och läst och Trombyl innehåller ju acetylsalicylsyra som man bör undvika om man vill bli gravid. Ändå så snackar "alla" om detta som ett slag mirakelpiller för oss IVF'are som inte blir gravida.

• Telemarkgrrl

Lappis, på Falun får alla Trombyl efter ET. Det är bara som en halv eller en fjärdedels barnalbyl. Jag har en laddning över hemma från förra gången eftersom det aldrig blev något ET för mig. Om du vill ha dom till nästa gång så får du dom.

• Telemarkgrrl

Trombyl är blodförtunnande och ökar blodgenomströmningen i livmoderslemhinnan och gör att ägget fäster lättare. Det är iaf vad man tror i Falun. Det är också en väääääääligt liten dos acetylsalicylsyra.

• Telemarkgrrl

Pirr, är definitivt intresserad!!

Svar på tråden Barnkarusellen