• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • gosnosen

ah, då förstår jag! håller tummarna! för mig verkar det ju som att menopur var lite bättre. å andra sidan har jag ju sprutat mycket högre dos också, det kan ju vara det som gör det. hoppas främst att menopuren ger bättre kvalitet så att fler än ett ägg blir befruktat. vi ska bort middag hos kompisar på lördag när det är dags för ägglossningssprutan... får smyga in på toaletten när det är dags vid halv nio-tiden.

• Nattson

Gosnosen, ah I see. Kanske är det bara jag som höjt Borneo till skyarna och tycker att edt ska bli så häftigt att åka dit. Men det är också mest för upplevelserna som jag vill åka dit, så kanske inte helt fel ute.
    Har varit nära att åak till Syd Afrika några ggr men har alltid snubblat på målsnöret på något sätt.

Spännande med ÄP Gosnosen! Då är det dags att hålla tummarna på måndag för dig då

Telis lycka till med sprut start ikväll.

Lappis trevlig resa!!

• gosnosen

Nattson - jag kände likadant innan vi åkte dit. men vi blev tyvärr lite besvikna på landet i stort. som sagt, häftiga upplevelser med bergsbestigning, orangutanger, djungel och superbra dykning. men vi tyckte det var lite krångligt att tex resa själva (som vi är vana). man var hela tiden tvungen att gå genom tour operators, som gjorde det lite svårt att vara spontan. vi tyckte nog mest att det var tragiskt att se hur de förstör regnskogen för all palmoljeproduktion. så vi försöker undvika produkter som innehåller palmolja hemma, men det är jättesvårt då det sällan skrivs ut mer än som vegetabiliska oljor.

blev kanske lite för mycket resesnack helt plötsligt! ber om ursäkt för det!

• BrudSommar2006

Muggles, det är väl bara det att jag fortfarande - har ju hållit på i tio månader nu! - letar efter ett sätt att få amningen att fungera, om jag ammar på så vaknar hon ju och vill snutta en gång i halvtimmen hela nätterna. Hur gör alla andra som bara ammar ett par gånger per natt! Så jag har försökt skjuta på det för att få lagom glapp mellan gångerna och då måste jag ha en tid att hålla mig till så att jag vet när det borde vara dags, annars blir det bara oftare och oftare. Fast som du konstaterat så verkar det ju inte fungera - heller. Så varken att amma mycket eller lite verkar vara lösningen, igår sov hon i alla fall två timmar i sin säng vilket är rekord. De som slutat amma verkar ha gjort det genom att amma mer och mer sällan och fasa ut den, inte genom att ha stoppat tvärt från en dag till nästa, så jag förstår inte riktigt varför det inte ska gå att lösa att amma lite mer sällan men det går ju uppenbarligen inte.

Nåja, jag känner att mitt goda humör kommer att öka i takt med att badrumskillarna blir färdiga med vårt badrum! Idag är golvet spacklat över golvvärmen, i morgon ska taken målas och efter helgen ska det kaklas. Mot slutet av nästa vecka borde badkar och handdukstork dyka upp, toalettstolen står redan i garaget, det enda jag inte har koll på är handfatet som byggarna skulle beställa men jag ser ett slut på det hela nu! Jisses, vilken tid det har tagit, förra veckan stod det nästan helt still.

• BrudSommar2006

Lapinette, trevlig resa!!

Äsch, nu vaknar Iris, återkommer.

• Lapinette

gosnosen - vi har inte haft några problem med trafik till Uppsala. Åker liksom mot köerna som går in mot stan. Ja det förstås, det beror ju på vart ni åker ifrån. Vi kommer från St Eriksplan och då åker man ju aldrig man ju ut från stan hela vägen. Det kan vara lite bilar fram till Kista men absolut inga köer. Brukar vara framme på 45 minuter. Ett stort lycka till!!! Håller tummarna på fina ägg!

Telis - antar att jag precis hinner hem tills det är ÄP för din del. Vill absolut inte missa tumhållning för dig! Åhhhh, vad jag hoppas på många stora, fina och mogna ägg.

• BrudSommar2006

Pirr, det verkar ju ha gått bra för dig men hur mycket sprack du om de höll på och sydde i flera timmar?!

Telis, injicerar de (eller vad det heter) äggen den här gången?

Amandi, visst kan man få planerat snitt pga förlossningsrädsla men det finns ju auroramottagningar just för att prata igenom sin rädsla som man får gå till i första hand.

• BrudSommar2006

Här blir det nog ingen flygresa förrän Iris är lite äldre. Sedan kommer det nog att vara en ekonomisk fråga de närmsta åren också då vi just köpt hus, renoverar och måste skaffa rätt mycket nytt i möbelväg. Fast vi har stuga i sörmland och på öland att åka till så det går ingen nöd på oss.

Lappinette, förra vintern var vi en långhelg på Klockargården och en helg på bröllop på Åkerblads, älskar Tällberg och blev jätteförtjust i båda ställena men Åkerblads hade lite bättre restaurang.

• gosnosen

lapinette - vad bra, då behöver vi inte åka kl. sex på måndag morgon. vi åker från nacka så vi får väl räkna med en dryg timme då.

• Liten med Mindre

BS - du får göra som grannen till en kompis. Hon var så hjärtligt trött på amningen när bebisen var 8-9 månader (bebben åt mat med, men ville inte sluta snutta) - mamman stack till Marbella i 5 dagar och lämnade pappan med bebis och matande. När hon kom hem så åt bebben utan problem och drack ur flaska eller vad det nu var.

Lite drastiskt, och kräver förstås viss insats från pappan...

Svar på tråden Barnkarusellen