• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Sweetstreet63

Hallå!
    Har inte hunnit in här på ett tag.
    Vill önska Lappis en härligt avkopplande semester nu!!!! Kanske hinner du inte läsa detta förrän du dragit...
    Förresten, om det inte blöder särksilt mycket (vilket du sa att det inte gjorde nu) är det ändå den riktiga tanten??????

Pirr!
    Jättefin förlossningsberättelse!!!
    Tack!!!
    Och det låter himla bra med er. Såg lilltjejen i galleriet också! Supersöt!!!!!!!!

Vickan,
    jag hoppas det går bra för din kompis och den lille killen! Men sådana där operationer är rutin, vilket kan kännas skönt att veta när man går igenom dem. Alltså rutin för hjärtkirurger. Har kompisar som var tvungna att operera sin lilla dotter också när hon var några månader gammal p g a hjärtfel och självklart var de supernervösa. En fördel som de berättade om är att om man hjärtopereras när man är såpass liten så blir ärret sedan inte särskilt stort. Det "växer" tyudligen inte med samma "hastihet" som resten av kroppen. Visst detta känns självklart sekundärt när man som förälder står inför det läskiga med en hjärtoperation på sin lilla bebis, men det är ändå en faktor som barnet kommer tycka spelar in senare i livet.
    På fackspråk heter det som din kompis son opereras för Patent ductus arteriosis eller förkortat PDA. Om du vill googla. Jag känner till det en del eftersom flera av de barn som har den kromosomsjukdom som jag forskar på föds med detta hjärtfel. Det är som sagt dock ett ganska enkelt ingrepp att fixa!

FruLLan!
    Härligt att du drar till Dublin! Jag tror du gör rätt oavsett hur mycket du kommer sakna Borren!
    Jättekul för Borrens pappa också att få 100% tid med Borren!!!!
    Ang mig och min mage s¨å går det framåt. Magen växer så det knakar. Jag är redan i vecka 26 nu! Galet!!!!
    Men det känns bra!
    Och den lilla i magen är en liten tjej, enligt ultraljudet iallafall....
    Haha, min man tycker det känns jättebra, men en kompis pojkvän vi träffade "beklagade sorgen" till min man. Han sa att han nog trodde att min man helst ville ha en son... Så kan det vara.... Alla är vi olika.
    Själva är vi bara så glada över att det blev ett barn till slut! Och att allt detta med ultraljuden och rädslan för kromosomksador verkade vara okej. Inte spelar könet någon som helst roll för vår del!

Gosnosen,
    håller tummarna för er nu!

Telis,
    coolt att du ska börja spruta nu! på't bara tjejen!!!!!

Mugglan,
    låter som om du och Moa har det riktigt riktigt mysigt!

Tinga,
    hoppas din läkarkoll gick bra idag! Det låter fint att du tycker att halvtiden fungerar så bra också!!!

Oj, kanske har jag glömt kommentera något nu, men just för tillfället minns jag inget mer direkt....
    Mer än att den där tvångsammande 2-åringen lät som rena skräcken! Hu!!!

• Sweetstreet63

Cicci!

Tidningspapper!!!
    Han kanske ärvt sin mors talanger för pappersmuffande, men fått det lite om bakfoten....????!!!

• viktualia

Sweetan - tack för info! ska googla när jag blir piggare.. nu ska den utmattade karriäristen Vickan sova.. och ägna den kommande helgen åt att SLÖA och ha TRÅKIGT för att samla nya krafter (dvs skippa besök hos svärisarna med stor dos av socialt umgänge..) ... jag har för 17 blivit folkskygg/svag i kroppen/valfritt veklingaktigt uttryck av att byta jobb..

... eller snarare så stressar jag mycket mer och det pallar jag inte.. jäääääävlar vad trött jag är på att vara snuvig tex... (japp,min stressåkomma är att bli snuvig)

godnatt!

• Sweetstreet63

Vickan!
    Ta en ordentilg batteriladdarhelg!!!!
    Det behöver man ibland!
    Kram!!!!

• Nu är jag fruLlan

Hejsan tjejer

tihiiii
    här sitter man och är litte pruttis på vin
    måste ju öva inför helgen

usch har fortfarande lite ångest över att jag åker, dålig morsa ?
    men men
    nu ska jag försöka ha kul! 11 tjejer i dublin hur kan det inte bli kul?

Cicci absolut ses när jag ko,mmer hem

snartis: saknar er massor vill verkligen se killen stå på knäna. Har precis tittat på kort poå honom han är en sån goding er lille prutt.

sweetab. En tjej vad kul!!!! och v 26 faaaaaan vad fort det går! ha ha ha
    skratta så jag kiknade, victor som inte pappersmuffar utan pappers---- hmmm
    pappersbajjar....eller...
    hmmmmm

kul var det iallafall i mitt huvud,

Näe nnu ska jag tänka över vad jag ska ha med mig.

Snartis gumman: ha det så kul på kalaset i morgon oc på resan sem

ha dt bra alla
    kram

• Telemarkgrrl

pirr, vad söööööööööt hon var! Och fint namn också, samma som min mans mormor.

Frullan, kul att du åker ändå även om du kommer att sakna Borren jättemycket! Elva tjejer i Dublin, det KAN inte vara fel. Och Borren och hans pappa kommer ju ha det supermysigt hemma. Ha riktigt riktigt kul!

Lappis, jag undrade också lite som Sweet fast jag inte vågade säga något. Hur mycket blöder du egentligen (fniss, förlåt mina personliga frågor men jag är ju så nyfiken)? Hur som helst så hoppas jag att ni får en jättehärlig semester, njut av sol, mat, vin och varandra!!

• Lapinette

Telis, Sweet och övriga som undrar - mensen kom igång rejält igår så det är absolut inga tvivel.

Annars så ska jag nog försöka lägga ned det sista i väskan, fixa iordning mig och sen (om 1,5 timma) är det dags att dra. Önskar alla sprayare, sprutare och äggplockare lycka till här inne och ja så nenne med spolning och annat.

• BrudSommar2006

Cicci, ammar du fortfarande lite grand på dagarna? Dvs har du fått bort nattamningen men inte helt slutat i övrigt? Det är dit jag skulle vilja komma nämligen.

Nattson, hur har det gått med svimningarna? Är du bättre nu? Vad sade bm?

Lappinette, jag säger det igen, ha en riktigt trevlig resa!

Väntar på att Iris ska bli trött och det ska bli dags för morgonsömn, hade gärna gått och lagt mig med henne men jag vet inte när hantverkarna kommer, det talar de ju aldrig om, suck.

• FruCicci

Hej!

Lappis, jag höll tummarna in i det sista, när jag läste att det inte rann som sist, tänkte jag, hon är nog fanimig gravid iaf, men nu verkar det ju inte så... stor kram och ha en underbar resa till HONGKONG!

Pirr, tack för fin förlossningsberättelse.... har läst den nu på morgonen, har varit uppe sen halv sex, då tyckte sonen att jag skulle leka!

Tinga och Göteborgstjejerna, jag kommer med största sannolikhet ner till gbg och träffar er då, när loppet går, så jag behöver bara veta vilket datum det är. 17/5?

FRULLAn gumman, ha det underbart nu i Dublin, jag vill med åka iväg... sitter och kollar biljetter till alperna, men det var inte gratis.... men jag kommer ju ta med mig Junior, så det blir att skaffa barnvakt på orten och ut och partaja med svägerskan i så fall.

BS, jag ammar absolut inte på dagarna, det har jag inte gjort på säkert 2 månader, januari lade jag av med det helt o hållet (visst bakslag när han var magsjuk dock)
    Jag ammar inte på nätterna heller längre, när han vaknar får han juice eller välling och vällingen gillar han inte, så mest juice, sen somnar han om. De blir ju törstiga när de sover precis som vi vuxna.
    Sen gör jag som frullan, jag erbjude inget annat än välling och till slut så tar han det, han har kastat bort huvudet många många gåner, och då tvingar jag inte honom, sen när han vill ha mat, så blir det välling igen, till slut dricker de...
    Likadant i morse, han drack 50 ml, sen ville han inte ha, och jag testade med gröt, inte det heller, då fick han inget. Han äter ju när han är riktigt jäkla hungrig.
    Du får inte dalta med Iris, hon är redan en viljestak liten dam och det är på tiden att du verkligen dtampar ner foten och ta tagi detta. Annars kommer det bara bli värre. Jag har en värninna som har en 1,5 åring som ammar fortfarande, hon hamnade i ditt träsk. Ungen sover i deras säng och skriker så fort han inte får amma. Nu kan han ju prata o när vi var där på middag så gick han och sa MAMMA JAG VILL TUTTA, så jä-la äckligt! Han är kanonstor för sin åler med, så det såg ju helt absurt ut när han låg och slaffsade... huuuuu
    Men det är ju för all del bra att amma, men som jag förstår det så vill du ju slut, så är det bara att göra det och ta smällen, det tar ca 3 dagar.
    Jag testade att ge Victor bröstet i morse när han vaknade så tidigt, med hopp om att jag skull få sova lite till, men han bet mig 3 gånger i bröstvårtan, sen var jag tokpigg och tänkte, näää han är verkligen inte intresserad längre... sköööööönt.... det är bara att gå upp o leka då....
    Lycka till!

Gosnosen, har inte grattat dig, men gör det nu, låter bra!

Freijs! Hej gumman! Du jag kommer absolut tala om ifall mensen kommer eller er. Jag har ju kännt av ägglossningen men inte haft mens innan. Jag är skitskraj (låter hemskt för er alla som vill ha barn nu) att jag är på smällen. Get it, jag hade nästäppa i natt och igår natt, det var det första tecknet för mig när jag blev gravid med Junior, så jag kunde inte somna om i natt när jag hade sprayat nästan full med Ortrovin.... låg bara och tänkte på att jag kanske inte ha 1 barn nästa jul, utan 2 !!!!!!!!!!!
    Lite nervöst, men jag tror inte det blev något

Nu måste jag på toa, intressant va? 3 koppar kaffe senare

Kram

• FruCicci

SWEET!!!!!!!!!
    ÅÅÅÅÅÅ EN LITEN TJEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    GRATTIS och redan vecka 26, tänk om 10 veckor kanske den kommer.... jag födde junior i vecka 36
    kram

Svar på tråden Barnkarusellen