• pirr!

Barnkarusellen

Tinga- håller med- helt galet med snö först nu! Man har liksom gett upp vintern och är helt inställd på vår nu.

Blev lite fundersam om jag är tvungen att köpa någon liten varm overall till hemfärden från BB nu när det ser ut att bli lite kallare framöver. Nu har jag bara en gammal stickad tröja från tidigt 70-tal som jag tänkte skulle räcka.. och filt också såklart!

• pirr!

Lappis- kör försiktigt och lycka till i Uppsala!!

Tinga- jo, absolut rimlig målsättning. Mina punkter handlar mest om att rensa ur, läsa på, sy och städa och allt är uppdelat i delar (alltså inte rensa ur köksskåpen, utan mer rensa ur kastrullskåpet, kryddskåpet osv) man får bocka av snabbare då

Moppy- välkommen tillbaka! DEt var länge sen! Har ni det bra du och pyret?

• pirr!

Cicci- det låter som att du har helt rätt inställning i det att inte göra sig problem i onödan! Tycker du är en grymt cool mamma!

Vår 10-timmarsflygresa utan mellanlandning med en 8-månaders (?) ska nog gå vägen den med, om det nu är en hyfsat lugn liten personlighet som gömmer sig där i magen! Undrar just om Caribean Airlines håller med barnmat och barnvakt.. tveksamt!

• pirr!

Muggles- härligt med en sammanhängande nattsömn för både dej och Moa!

• pirr!

Izzie- bra tips om bb-väskan. Det är nog så det får bli!

• pirr!

Oj vad här har skrivits sedan igår! Såg bla att Nenne varit inne och då brukar ju inläggen bli många (och väldigt underhållande..)

Usch det är svårt med möhippor och olika idéer. Särskilt om man inte känner varandra jättebra (alltså tärnorna) o kanske har svårt att vara helt ärliga.

Jag känner att jag redan påbörjat mammalivet delvis när det gäller aktiviteter (dock utan bebis vilket nog är en ENORM skillnad) Denna vecka har jag lunchat/fikat med mammalediga vänner varje dag. Jag är dock den enda som kan äta i fred och det njuter jag av...

• pirr!

Muggles- funderade just på samma sak.. Blev sen så tveksam på vilken dag som verkligen är påskäggsdagen?
    Tycker förstås maken har det rätt bra nu sedan jag slutade jobba. Jag sköter all markservice utom dammsugning och middagen står på bordet varje dag när han kommer hem! DET är ju inte ett så dumt påskägg.. Har dock varit tydlig med att han ska passa på att njuta för när bebben kommer är det han som får ta över!

• pirr!

Vänner-
    Ha det så härligt i Blekinge och hoppas ni får lite mer vårväder än vad göteborg tycks bjuda på!
    Synd att du inte kunde föja med idag på lunchdejten!

• pirr!

Tinga-
    Skönt att BM inte stressade upp sig ang ditt övertryck och att det kommer ge resultat även på blodtrycket med den "blanka" kalendern framöver! Förstår dock att det är svårt att låta bli att oroa sig o bli stressad över att man inte får bli stressad!
    Låter bra med halvtidssjukskrivning sålänge det också innebär halv arbetsbörda på jobbet

Intressant debatt på TV nyss. Visste ni att svensk skola ligger i botten i europa (bara Polen har mindre) vad gäller idrottstimmar /vecka!!! Frankrike toppar med 2,5 timmar/vecka!
    I mitt drömscenario skulle skolan ha schemalagd fysisk aktivitet minst 30 min/dag!!

• pirr!

Lappis- javisst hade man trott att sverige skulle ligga i toppen!
    Hoppas på äggplock nästa vecka *håller tummarna* och jag tycker också att det lät bra med 7-8 ägg.. men vad vet jag!

Vet någon hur det går för telis?

Svar på tråden Barnkarusellen