Barnkarusellen
Telis - jag blev nedreglerad trots mina nysningar men om du är orolig så "puffa" en extra gång innan du går och lägger dig. Jag gjorde så ibland denna omgång...men vad hjälpte det?
Telis - jag blev nedreglerad trots mina nysningar men om du är orolig så "puffa" en extra gång innan du går och lägger dig. Jag gjorde så ibland denna omgång...men vad hjälpte det?
Kan man bli för mycket nedreglerad? Det där med en extra puff var faktiskt systern hos vår läkare som föreslog. Jag gjorde inte det varje kväll men de kvällar jag hade mina värsta nysattacker.
gosnosen - hur går det för dig?
Tror inte de här nysattackerna kan kvävas. Det kittlar ju något vansinnigt i näsan. Mitt trick var att hålla ut så länge som möjligt, gnugga näsan, hoppa på ett ben, massera örat tills det har gått så pass lång tid att medicinen borde ha kommit en bit på väg ...innan jag nyser.
gosnosen - så det är sprutdags! Vad härligt! Vilken sort ska du ta?
gosnosen - jag är gravid *viskar* . Tror faktiskt att jag är det än så länge men den känslan brukar avta ju närmare BIM jag kommer. Försöker låta bli att tänka på det men det är ju stört omöjligt, sover oroligt så det ligger där i mitt omedvetna hur mycket jag än försöker distrahera mig med annat. Nåja, tror jag överlever denna omgång då jag har börjat bli otroligt krass och kall men samtidigt finns det en liten spira av hopp som gärna vill bryta igenom.
Om vi inte lyckas denna gång så blir det nog Menopur för min del. Det verkar som de gärna byter behandling på CvL om man inte lyckats på de två första. Ena tjejen på FL-tråden jag hänger på fick dock väldigt få och inte tillräckligt bra ägg av menopur men normalt säger dem att kvalitén ska vara bättre.
gosnosen - tror det är jätteviktigt att man tar hand om sig och sitt förhållande och inte hänger upp allt på att försöka få barn.
Jag och maken har verkligen prioriterat "oss" hela tiden. Försöker istället tänka på allt vi vill göra innan vi skaffar barn (det är därför vi reser som skottspolingar just nu). Har redan planerat in (inte bokat...bara tänkt än så länge) en lyxresa till Argentina över jul och nyår om hela paketet (alla tre IVF'erna) går åt skogen! Bara måste ha annat som uppfyller min hjärna och något att se fram emot!
Telis - vi får väl se vad de säger på CvL men jag känner flera som har bytt pga att det inte blivit något på de två första. Jag gillar ju mina gonal-f sprutor som är så lätta att ta men tror de att en förändring kan göra något för kroppen så varför inte.
Telis - gällande det här överlåter jag saker och ting till läkarna då jag absolut inte är någon expert. Sen kan det ju kanske vara till nytta att gå någon annanstan (maken har t ex numret till en IVF-läkare i Paris som ska vara bra) för att få ytterligare en åsikt eller kanske alternativ medicin? Vi får se vad vi gör inför vårt sista desperata försök.
gosnosen - visst är det så! Har själv stannat upp ett par gånger och funderat - vill jag verkligen det här? Är jag så desperat efter att få ett barn (för mig har det aldrig varit självklart). Man glömmer själva resultat mitt ibland all nässpray och sprutor.