vad är en rimlig budget för ett ganska enklet bröllop med ca 80 pers?
Sitter här och funderar på hur mycket pengar som är rimligt att spara för att få det bröllop vi vill ha.
Inbjudningskorten tänkte jag göra själv med hjälp av sambon.
Vi vill inte ha nått specielt så en enkel buffe gärna catering så slipper vi tänka på mat och ev porslin beroende på kostnad och serveringen. Tårtan vet jag inte om vi gör själva eller betsäller det beror helt på priset.
Blommor, smink och hår kommer bli full kostnad eller hur jag ska säga, ingen som kan hjälpa oss.
Lokal kommer vi inte tänka på mer än att alla kommer att rymmas i det till ett rimligt pris och läge så gästerna kan ta sig det enkelt. Dekrationerna på borden kommer nog vara relativt enkla kanske kan hitta nått bra på ikea, ska försöka komma på nått bra och blilligt.
Sång i kyrkan tänkte vi fråga en anhörig som sjunger i kör annars får vi se om min syster vill ställa upp.
Musik på festen har vi inte diskuterat hur vi ska göra helst vill vi ha ett band men det beror på kostnaderna.
sen kommer ju ringar och kläder ringen vet jag inte vad den kommer landa eftersom vi inte valt någon men kläder så kommer min mamma sy min kläning om jag inte hittar det jag vill ha men tvivlar jag på (vill ha brokadtyg och har inte sett en enda brudkläning med det) så där har vi tyg kostnaden mm sen är det manens kläder ev tärn och marsalk kläder.
fotograf vad det nu kostar.....
Har säkert glömt nått nu, men vi har tänkt oss en budget på 40 000 Över det tycker jag det känns som för mycket pengar att lägga på bröllpo.
Vill bara kolla om mina ekonomiska funderingar är realistiska eller om vi behöver tänka oss att gå upp lite i pris men max 50 000.
Vill ju gärna kunna åka på någon resa med.Så vill hinna spara till båda inom en snar framtid.