kostnad på tärnor
Hur många betalar era tärnors makeup och hår?
Hur många betalar era tärnors makeup och hår?
Vi gör det!!
Känns roligt. Vi ska fixa upp oss tillsammans med mamma också.
Jag betalade for tarnornas buketter och svagerskans corsage (hon var aven tarna). Sminket fixade de sjalva (vuxna kvinnor som sminkat sig sedan de var typ 12, jag litade pa att de kunde mala sina egna ansikten vid det har laget), och de betalade sjalv for frissan och klanningarna.
Jag ska ocksa ha tre tarnor, men kostar det inte jatte mycket att betala deras klader, var hittar man fina klanningar till de?
Vår tärna får betala smink och hår själv. Klänningen har vi köpt och den får hon behålla som present. Det räcker verkligen tycker jag. (Klänningen kostade 2000
jag tycker att det är så otroligt svårt att veta vad man kan begära ev en tärna.
Jag har 2 som jobbar och 1 som pluggar.
Det blir ju rätt mycket pengar som dom måste lägga ut. Så jag känner nästan att jag måste betala allt.
Det är ju klänning, blommor, frissa.
Sen lär ju möhippan kosta lite också.
Jag kan inte kräva att dom ska lägga flera tusen på mig.
Hur resonerar ni om det?
Jag betalar klänningar till mina tärnor, jag komemr låta dem betala hår o make själv eller om dom itne vill gå på salong så är det också ok .
Sen blir de ngn liten present, kanske ett likadant smycke till dem var att ha på sig på bröllopet.
Min tärna har det inte heller så gott ställt, samtidigt vill jag inte heller lägga ut hur mycket pengar som helst.
Så hon får sin klänning, i detta fall tyget till en klänning som hon själv syr.
Hon är själv duktig på att sminka sig så det får hon göra själv, och eftersom jag tycker hon är fin i utsläppt hår kan hon fixa det själv, vill hon ha uppsatt får hon själv betala det.
Hon kommer göra sig iordning hos frissan, och vill hon få håret uppsatt gör frissan det medan jag är och sminkar mig.
Så det beror ju lite på vad du har för önskemål för henne. Vill man att hon ska ha uppsatt så kanske man ska betala det, spelar det ingen roll kan de ju själva få bestämma om de vill lägga ut de pengarna eller ej.
Vi betalar hår & smink, varsin present (halsband) + såklart deras tärnbuketter.
Klänningarna betalar dom själva! (hade jag haft stor budget hade jag utan tvekan betalat deras klänningar...)
haha! jag trodde atten tärnas uppgioft var att hålla i brudensbukett... hmmm men jag atra att jag hade fel, min tärna fixar sig med mig vi hjälps åt att sminka oss ocvh sätta upp håret (+ att min killes syster hjälper oss). Hon får ha på sig vad som helst och köper det skjälv, men jag ska nog köpa en lite present till alla som hjälp till!
oj vad mycket stavfel! jaja hoppas ni har överseende