Fira födelsedag under dessa omständigheter?
Jag känner mig så förvirrad. Min pappas hälsa har varit relativt dålig dom sista åren. Han har gått igenom en bybass operation och sen har det hela tiden varit något. Nu har dom upptäckt att han har en elakartad tumör i urinblåsan och han ska snart opereras. Han är vid ganska gott mod och försöker vara optimistisk. Mamma är en stor hjälp och stöd till honom. Det är svårare för mig som bor utomlands och känner mig hjälplös så långt borta. Nu har jag aldrig varit väldigt nära min pappa men ändå! Det är ju min pappa. Jag sitter nu här och ska fira min snart 40åriga födelsedag. Men eftersom det har varit så mycket med sjukdomar hemma så har jag inte riktigt planerat något och det har känts så oviktigt. Men det är ju ändå en liten del inom en som känner att man önskar man hade något att göra den dagen. Jag har länge drömt om att åka till NY och få vara där på sin födelsedag. Men det känns så stort nu och jag fyller om bara ett par veckor. Plus att jag fightar alla olika känslor inom mig. Hur kan jag ens tänka på min födelsedag just nu typ. Det känns väldigt själviskt och fel. Men som sagt, man fyller bara 40 en gång och jag är deppig att den dagen bara kommer att komma och gå. Visst kan jag väl göra något annat, men inget lockar precis. Jag var nog inställd på att åka bort och känner nu att inget annat duger. Har tänkt på att åka hem och vara där efter pappas operation. Men känner ändå att jag inte kan göra så mycket ändå och jag ska åka hem till sommaren. Vad skulle ni göra i mitt fall och hur ställer ni er till det här dilemmat? Hade ni ens kunnat tänka på er egen födelsedag just nu?