• FhjärtaH

Fajtas med sockerberoende

Jag är sockerberoende och har varit i ganska många år. Har haft ett stort sockerbegär så länge jag kan minnas. Det har lett till många trista kilon å ett "beroendemönster". Om ett halvår ska jag beställa min drömbrudklänning och jag vill må bra i kroppen till dess. Så, hur gör man? Har läst det mesta om kost- och träning och har även lyckats gå ner 25 kg i vikt en gång med viktväktarna. Å kunskapen finns där. Men det vill sej inte nu, jag behöver lite support Och det är sockret som är boven varje gång jag misslyckas... Så, har jag några sockersystrar därute? Hur gör man? Finns det stöd man kan få, för jag fixar inte det här riktigt på egen hand.

• Svar på tråden Fajtas med sockerberoende
  • beahabo

hejsan.
    är också sockerberoende. men det är lite bättre nu efter min behandling hos bitten jonsson. www.bittenjonsson.com

kan ju stötta varandra.

ha en bra dag

Bea

• FhjärtaH

Tack för tipset, har hört talas om henne!

• Waersta

Adressen stämmer inte.. har du någon annan länk?

beahabo skrev 2008-02-07 07:14:43 följande:
    hejsan. är också sockerberoende. men det är lite bättre nu efter min behandling hos bitten jonsson. www.bittenjonsson.comkan ju stötta varandra. ha en bra dagBea
  • Waersta

Jag tror inte att det är farligt att äta socker, i måttliga mängder.
    Köp inte hem något som är gott, för har du inget hemma så kan du heller inte vräka i dig allt.
    Jag är också sockerberoende men försöker hålla det i chakt. Igår åt jag "bara" 10st dumle..

• fiffinurlig

En till sockeroholic anmäler sig till gruppen...
    Fast egentligen tror jag inte riktigt på termen sockerberoende- enbart. Jag tror att det handlar om något annat att man känner sig tvungen att stoppa något i munnen hela tiden..Som en inre röst som inte bara säger till en att äta utan som dessutom är kungen över ursäkter varför man BÖR äta.

Jag har varit mullig, tjock, överviktig i nästan hela mitt liv.
    Jag gick ner 30 kilo efter första sonen, men efter andra sonen satt dom där igen. Även här finns kunskapen om HUR jag bör äta..Jag har nyligen lyckats gå ner 7 kilo, men sätter käppar i hjulet för mig själv hela tiden..Man vill ju SÅ gärna se ut som en prinsessa på sitt bröllop..ag strävar inte efter att väga 60 kilo (till mina 176 cm) utan nöjer mig med att väga under 80..

• Ankan80

Russin är bra när man är akut sötsugen. Ät inte hela asken bara .

• FhjärtaH

www.bittensaddiction.com var visst adressen.

Skönt (fast trist...) att höra att det finns fler sockerpundare där ute Det är verkligen ett begär, både efter socker och att hålla munnen sysselsatt... Kanske borde prata mer, eller ta sånglektioner eller använda napp, som bäbisar då kommer ju inget in iaf.

Kollade lite på nätet efter forum eller hjälp man kan få. Bitten Jonsson är ju ett kännt namn, men som alltid när man behöver hjälp med nåt kostar det väääldigt många slantar. Så min budgetådra kollar vidare Jag gissar att jag tillhör kategorin som måste lägga av med socker för att kunna hantera det. Bläää

Fiffinurlig: Hur gör du nu när du vill bli brudfin? Nåt knep?

• engel79

Hej, här är ytterligare en som är såååå beroende av socker. Choklad o cola är mina bovar. Vanligt godis får jag ont i magen av efter 4-5 bitar ( vilket är bra i detta fallet ) trots att jag kan bli sååå sugen på det. Nu är det choklad som gäller men faktiskt har jag kunnat börja minska det utan ngn egentlig anledning när jag tänker efter. Colan har blivit ersatt av vichyvatten. Köpte en sodastreamer o gör mitt egna vatten och funkar utmärkt som ersättare. Har oxå några kilon jag vill bli av med men det är där träningen behöver komma in för min del och som jag aldrig hinner med Kämpa på allesamman, jag hänger på o försöker kämpa.
    Kram

Svar på tråden Fajtas med sockerberoende