• Efter 11 år är det min tur

Min berättelse-Jag fru Harrysson

Ja nu har det ju gått ett tag och allt har hunnit att smälta in så nu tänkte jag berätta för er hur våran dag var,när jag och Jonas och våra två söner blev en "riktig" familj....
    Vi åkte här ifrån Brastad vid tidigt på fredagen den 7/12- 07.
    Målet var Helsingborg där vi skulle vigas på Lördagen ,vi bodde hos våra goda vänner som var våra vittnen och som också hade våra barn på lörd. natt.
    När vi kom fram till Helsingborg efter fyra timmar fick vi lite gott att äta och sedan bar det iväg till en salong för att göra mina naglar fina,det var jättemysigt ,bara jag och Stella satt där och fnittrade och tjötade.Jag blev jättenöjd med resultatet!
    När vi kom hem gick Jonas och Stellas man Martin ut på stan och tog ett par öl medans jag och Stella bara mös,tog hand om barnen och käkade räkor.
    Vi kom isäng ganska tidigt för att orka med.
    Vid 07.30 gick jag upp på Lördagen 8/12....Den stora dagen.
    Jag bara flöt runt och ibland fick jag ett leende av Jonas som sa allt...snart va det dax.
    När vi duschat så var det dax att åka och sminka mig och sätta upp mitt hår medans Jonas och Martin fick göra sig fina tillsamans med barnen.
    Stella var med mig och dokumenterade allt med kamera och det var verkligen jätte skönt att bara få bli ompysslad.
    Det som jag var lite orolig för va att det hade regnat jätte mycket och det såg ut som det inte ville sluta.
    Jonas kom med lite mat till mig och efter det fick Stella hjälpa mig på med klänningen. Jonas hade inte sett klänningen innan detta så minen på honom var oslagbar,han ville inte sluta titta på mig.
    När vi klev ut ur salongen,först min store son med min bukett i handen och så min lille skrutt och sen vi....Sprack det upp och solen började skina....wow vilken känsla,vi gick genom hela stade upp till Kärnan och alla vände sig om och grattade. Jonas var stoltaste tuppen av dom alla...
    Vi tog många fina kort men det var lite kallt
    Sedan bar det iväg till St Anna kyrkan och där vigdes vi med pompa och ståt men utan gäster,våra vittnen och våra duktiga söner!
    Stella och Martin kötde oss till hotellet,vi checkade in som Herr & Fru Harrysson...ojoj så underbart.
    När vi kom upp på rummet såg jag i mörkret att det stog paket där...och innan vi fick tänt ljuset...ojoj,där var chocklad och bubbel och en paket och bäst av allt....ett telegram från mina föräldrar som jag inte hade lyckats att knipa igen för....
    Vi tog det lungt en stund och vid 21 träffade vi Stella Och Martin som i sin tur hade ordnat barnvakt så dom kunde följa med oss ut och äta. Jag hade svidat om men det var med tungt hjärta jag klev ur klänningen men jag lät håret vara med tiaran.
    När vi kom till resturangen stog det jätte rosor på bordet och två jätte fina vin glas med våra namn på,Stella och Martin hade varit där och fixat innan,så söta dom är....vi hade det jättetrevligt ett par timmar och sedan gick vi tillbaka till hotellet, Stella och Martin åkte hem till barnen....
    Resten får ni räkna ut själva
    Söndagen kom och det var dax att ta farväl av våra goda vänner så vid 19 tiden på kvällen styrde vi kosen hemåt....som Makarna Harrysson
    This moment when Love finds a way.....

• Svar på tråden Min berättelse-Jag fru Harrysson
  • Jiel o Deps

Vad mysigt det låter, ni måste ha haft en underbar helg tillsammans!
    Hur kommer det sig att ni gifte er just i Helsingborg?
    Får jag fråga hur mycket allt kostade på ett ungefär?

Vi satt faktiskt vid middagen i dag (efter att ha läst vad du skrivit) och pratade igenom lite om hur vi skulle vilja ha det. Det var roligt för tidigare har jag bara kommit med idéer och Peter sagt om han tycker om det eller inte.
    Det var faktiskt Peter som kom med de bästa idéerna nu och vi har nog kommit fram till vart vi vill vigas (i en park här i stan som är väldigt vacker på sommaren och som vi dessutom upplevde vår första kyss i. Hoppas bara att vi får vara där...) och sedan ha middagen (med familj och vänner) på Pensionat Ekliden ( www.ekliden.com ) som bara ligger två hus bort från oss och är väldigt mysigt.
    Hur låter det?
    Åh, vad jag längtar dit nu! Vi har nog bestämt oss för den 7 juli men inte vilket år det blir än(antagligen 09 eller 10). Det som hindrar oss från att kunna ha det redan nu är pengarna och så min övervikt. Jag vill inte vara så här överviktig på vårat bröllop och det är en hel del jag behöver gå ner då.
    Så än så länge får jag drömma och börja planera för de "småsaker" som går att göra i förväg.

Lite försiktigt ....puff

• AnnaochHenrik

Å, va underbart det låter! Jag får ett jättestort leende på läpparna när jag läser om er härliga bröllopsdag

• MrsFellerA

Det låter ju helt underbart! Och så fina bilder.

Skoj att få läsa en riktig bröllopberättelse! Det har saknats här på BT ett tag. Förhoppninsvis beror det på att få gifter sig denna säsong och att det kommer fler till våren/sommaren, för de är ju så roliga att läsa!

GRATTIS GRATTIS till er!

Tack så mycket!!

• Maciebrud

Låter helt underbart - vilken drömhelg=)

• Gottekorven

Härlig berättelse!!
    Kul att läsa om lite annorlunda bröllop.

• Waersta

Grattis! Ni var jättefina! Gick du ner något i vikt sista månaden? Har hört att brudarna går ner mycket sista tiden pga stress.. *håller tummarna för att det är så*

För ett år sedan gick jag ner 20 kilo men har gått upp dom igen så jag hade inte riktigt motiveringen men jag lyckades att gå ner ca.3 kilo innan bröllopet fast inte med stress utan med promenader och nyttig mat...tack så mycket ....jag kände mig jättefin.

Waersta skrev 2008-03-12 07:41:33 följande:
    Grattis! Ni var jättefina! Gick du ner något i vikt sista månaden? Har hört att brudarna går ner mycket sista tiden pga stress.. *håller tummarna för att det är så*

Här IdaälskarLennart här har du våran underbara dag eller helg får jag väl säga!!//Anna

• Lajsan

Stort grattis och Lycka Till!
    vilka fina bilder, tyckte den med havet och tornet bakom var helt fantastisk.

• Fröken Larsson

Grattis! Det pirrar i magen när jag läser om er dag, hoppas att min/vår blir lika lyckad!

Brastad, hmm nära Lysekil på västkusten? Jag är från Lysekil, jag.

All lycka till er!

• IdaÄlskarLennart

hej sötnos ;) vilken underbar helg ni verkar haft.
    Så ni talade som inte om för någon att ni skulle gifta er?
    Kändes de inte tomt utan mammsen där då?
    Det skulle jag tycka. men och andra sidan är jag bara 20år och rätt van att ha mamma runt mig ganska ofta ;)

Jätte fin berättelse. jag blir ju alldeles rörd. fint skrivet också. Det var så romatiskt att höra att din kille inte hade sett din klänning än. De var lite så där gammalt tillbaka. Själv har jag tillsammans med min kille valt klänningen.

Glöm inte vad jag sakt till dig, du var helt underbart vacker. sagolikt vacker.. som en prinsessa i drömmarnas dröm =)
    förhoppningsvis så lir min stora dag lika lyckad och vacker.

vi har också bokat hotell. vi har bokad ett hotell som är bara 50meter ifrån den kyrkan vi är i. stadshottellet i piteå. bröllopssviten. bokad å klar =)

vi ska inte ha nå middag eller liknande uten bara lite fika och bröllopstårta i en lokal vi ska hyra.

men din dag blev verkligen lyckad. de var så gulligt att läsa om att de sprack upp precis i lagom tid och allt.

du borde lägga in din historia i din blogg också. den blir nog lättare att hitta då ;P haha

En stor röd ros till er från mig för att eran dag blev så lyckad. Grattis fru harrysson

• pojomo

vad mysigt allt verkade å vara
    Synd bara att tiden går så fort på dagen D men ni verkade ha det jätte bra å trevliga vänner som fixade det till lite mer

Svar på tråden Min berättelse-Jag fru Harrysson