• Leli

Snygg BH i lite större storlek, HJÄLP !!

Nu behöver jag tips, och jag hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag vill ha en snygg lite sexig BH i storlek D eller E. Men var hittar jag det ? jag tycker bara att det finns snygga BH i mindre storlekar. Ge mig några tips, snälla !!

Glad påsk till er alla

• Svar på tråden Snygg BH i lite större storlek, HJÄLP !!
  • Turkey

Leta på NK eller Gustaf Mellbin, om du bor i Sthlm. Annars kan dom ha på Lindex eller i nån av Ellos eller Halénskatalogerna. Lycka till!

• Tata

Gustav Melbin på Västerlånggatan i Stockholm är väldigt proffsiga och bra!

• Leli

Hej Turkey

Jo, jag bor i stockholm, så var ligger Gustaf Mellbin någonstans ? Ellos och Halléns är inget alternativ, då jag vill prova innan jag köper något.

• Leli

Till Tata

tack för adressen, jag får kika där...

• LillanP

Twillfit brukar ha bh i alla storlekar. Min syrra har DD och hon brukar handla där. Eller Lindex.
    Lycka till.

• Leli

Jag får nog helt enkelt ta en BH handlar dag. Jag tycker att när jag har kollat i "vanliga" affärer så finns det bara snygga BH:ar i storlek a-c, men det kanske är så att butikerna börjar få in även större BH:ar.

Tack för er hjälp !!

• Anonym

Leli, håller med dig, det är rätt svårt att hitta D-storlekar i "vanliga" affärer. Mkt. trist, för man letar och letar och så hittar man en snygg BH och så finns den inte i min storlek!!

Konstigt tycker jag för jag anser inte att mina tuttar är särskilt stora (och D är anses väl lite större än "normalt", medel kanske bättre ord). Faktum är att jag aldrig kommit på tanken på att prova en D-kupa förrän jag desperat, efter att ha klagat inför en väninna med mkt. stor byst om att jag aldrig lyckades hitta en BH som satt snyggt, fick rekommendation att gå till G. Mellbin i Gamla stan och damen i butiken satte på mig en ursnygg sak - men m D-kupa! Nuförtiden har jag inga storleksproblem i alla fall!

Kanske kan vara fler som har samma svårighet med storlek som jag uppenbarligen hade & som här får tips?!

• dea

Jag köper på internet, kostar med frakt som en lite finare underklädesaffär, alltså förlorar jag inget på det eftersom de stora billigare kedjorna aldrig har min storlek ändå.

De flesta man kan beställa av har ett storleksverktyg där man skriver in måttet under och på byst, så man vet att det blir rätt storlek. (till exempel figleaves)

• Leli

Till Anonym

...och hittar man en i storlek D, så är den bara så ful.

Nu har ju flera nämt G. Mellbin, så ja ska faktiskt ta mig dit någon dag (måste bara vänta på att plånboken blir fylld först ) Och då kan jag bocka av den punkten på listan också.

Till dea: Internet har jag inte ens tänkt på, men det är väl för att jag vill prova innan jag köper något.

Tack för all hjälp

• Gosegumman

Har själv samma problem. Jag drar 80E eller F i "vanliga" BH-ar. Det är så himla olika beroende å vilket fabrikat det är. Så döm om min förvåning när jag hittade ett kanonmärke på Lindex...har inte kunnat handla BH där någonsin förut, inte ens amningsBH när jag ammade. Men de har ett märke som heter Ella May, och de storlekarna är jättebra. Det har jättesnygga BH i vitt, ljusblått och många andra färger. Där köper jag lätt storlek 85 DD som passara jättebra. Visst är det lite större runtom så den håller ju inte lika länge eftersom jag måste börja på mittersta hyskorna, men det är värt det.
    Kram!

Svar på tråden Snygg BH i lite större storlek, HJÄLP !!