• dolly10

Videokamera

Hej! Någon som har något bra förslag till en bra videokamera, helst inte dyrare än 7000. Måste införskaffa en så att vigseln kan filmas :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Videokamera
  • Patricia78

Media Market har bra och billiga kameror

• BlivandeFruJohansson

Vi köpte våran videokamera för under 4000 på Onoff.

• starchick

vi köpte våran på dustin.se för 2200 kr, den är toppenbra. en sony dcr-hcr7e dv-kamera

• Mrs Fairy

Vi köpte våran på onoff också. Sony för 3000 kr.
    Nedsatt dock men jättebra kvalitet.

• lillfraggel1

De billigare kamerorna är lika bra som de dyra när det gäller att filma utomhus. Ska man däremot filma inomhus i lite dunkel belysning eller i en idrottshall med lite gult ljus så skiljer det JÄTTE mycket. Ingen av de kameror som finns på megamarket eller onoff eller giganten uppfyller mina krav. Jag gjorde nämligen en rjäl marknadsundersökning vad gäller videokameror innan jag köpte vår. Frågad ett antal experter m.m samt läste på på internet. Det tog nästan 6månader innan jag hittade det jag var ute efter till någorlunda rimligt pris. Jag filmar mycket innomhus så därför är jag lite kinkig. Ville dessutom ha en bra kamera innan vår afrika resa.
    Kameran som de flesta experter rekommenderade mig var Sony DCR-HC96 Med denna kamera kan du dessutom ta riktigt bra stillbilder.

• Utomlands 2008
    lillfraggel1 skrev 2008-02-10 16:39:28 följande:
    De billigare kamerorna är lika bra som de dyra när det gäller att filma utomhus. Ska man däremot filma inomhus i lite dunkel belysning eller i en idrottshall med lite gult ljus så skiljer det JÄTTE mycket. Ingen av de kameror som finns på megamarket eller onoff eller giganten uppfyller mina krav. Jag gjorde nämligen en rjäl marknadsundersökning vad gäller videokameror innan jag köpte vår. Frågad ett antal experter m.m samt läste på på internet. Det tog nästan 6månader innan jag hittade det jag var ute efter till någorlunda rimligt pris. Jag filmar mycket innomhus så därför är jag lite kinkig. Ville dessutom ha en bra kamera innan vår afrika resa.Kameran som de flesta experter rekommenderade mig var Sony DCR-HC96 Med denna kamera kan du dessutom ta riktigt bra stillbilder.
    Ungefär hur mycket kostar en sådan?
  • lillfraggel1

Den kostade ca 10 000 för ett halvår sedan men nu kan man få den för 6000. Priset är betydligt högre på vissa ställen men kolla pricerunner. Jag köpte min för 6000

• Utomlands 2008
    lillfraggel1 skrev 2008-02-10 22:56:35 följande:
    Den kostade ca 10 000 för ett halvår sedan men nu kan man få den för 6000. Priset är betydligt högre på vissa ställen men kolla pricerunner. Jag köpte min för 6000
    Förstår att du är supernöjd! Tack för svaret.
  • dolly10

Lillfraggel 1; jag vill också ha en videokamera som fungerar bra både inne och ute, annars kan det liksom kvitta. Ska definitivt kolla upp var man kan köpa den till ett hyfsat pris! Tack alla andra för tipsen!!!

Svar på tråden Videokamera