Westerntema
Vi ska gifta oss á la western med hästar och hela kittet.
Men hur ska vi få westernstuk på festen? Mat? Dekorationer? Lekar? Nån som har tips och idéer?
Vi ska gifta oss á la western med hästar och hela kittet.
Men hur ska vi få westernstuk på festen? Mat? Dekorationer? Lekar? Nån som har tips och idéer?
Köp tidningen Amelia Brud som finns ute nu, där står det om ett par som hade western-tema på sitt bröllop.
Ja, den tidningen har jag men reportaget gav inte mycket....
Jag tänker mig vagnshjul av trä uppsatta på väggarna. Kanske kan ni fixa svängdörrar i midjehöjd nånstans? Cowboyhattar kan man ju också ha på väggarna, kanske liggande på borden med, med ett blomarrangemang i?
En lek med ett skojsigt westerntema är en liten teaterpjäs där skådespelarna också är all rekvisita. Det kan bli hysteriskt roligt. Den heter "De ruttna totempolarnas dal". Ska se om jag kan hitta det online nånstans, för den är ganska lång, så jag orkar inte skriva ned den.
Ett annat tips är att kolla på high chaparalls hemsida Där har de lite tips på hur mat o dyl kan se ut
Ett annat tips på dekoration är hästskor uppsatta övanför dörrar
Klassikt tema lek är nog lasso liite svårt kanske Eller "fånga"bruden eller dyl.. *skrattar*
Hej.
Jag har en sjukt rolig dramalek som man använda. Det kanske skulle kunna vara något för era gäster eller er...
Hör av dig till mig så kan jag skicka över den.
Linda
Du kanske kan kontakta någon western förening i närheten, de brukar ju kunna hitta på massor av skoj till sportlov osv så de har säkert tips till er på lekar,rekvisita osv.
Här kan du hitta "De ruttna totempålarnas dal". Det kanske är den som Jarvelid menar också?
hem.passagen.se/annaxx/vuxenlek.html
Ursäkta Nessan, jag såg inte att du redan lagt in länk! Tusen tack!!!!
Tack för era tips!!!!
Meeeera!!!!
www.dakotaskabin.com/westernwedding.html
en massa med western och 3 sidor med saker för western-bröllop. bla fräcka cake-toppers.
Line dance och countrymusik!