Göra egen caketopper?
Är det någon som har förslag på hur man kan göra en egen caketopper?
Är det någon som har förslag på hur man kan göra en egen caketopper?
smälta choklad och "ringla" den till en krona, ordet "bröllop" eller namn och "ställa" på tårtan?
Vet att det finns de som gjort egna brudpar i cernitlera. Finns också custom-made caketoppers att köpa som är gjorda utifrån foton på brudparet.
Jag ska göra egen i cernit-lera. Har redan gjort ett prov och det blir nog bra. Jag är dock lite orolig för att det ska bli för tungt för att ha på tårtan.
Tungt, råkade köpa en lite väl stor och läste inte att den var 23cm hög, väger 500gr, var inga problem enligt hon som gör tårtan. Men kan göra en platta som man ställer paret på som är bredare och då fördelas tyngden. Plattan täcks med sugarpaste som resten av tårtan så det inte syns. Kanske kan vara en plan?!
Om man vill göra någon figur i choklad och vill ha en personlig form så kanske man kan använda sig av formgummi? Har inte provat att använda det själv än (tänkte ha det till en annan grej), men man kan göra formar av det till gipsfigurer, så det borde ju gå bra till choklad också tycker jag Formgummit är flytande och så penslar man det utanpå en modell av det man vill göra (så man får väl göra nån figur i lera först kanske...) Det är förstås mindre jobb att bara göra den där lerfiguren och ställa den direkt på tårtan, men om man vill ha figuren just i choklad så kanske detta kan vara en idé.
Jag gjorde en caketopper av ett f som jag klädde med fint papper. Har bild i galleriet.
Intressant tanke DanKat! Misstänker dock att man lätt kan bryta av chokladen när man ska ta ut den ur formen om man har tunna figurer. Men lite rustikare figurer borde gå!