• Catchie

Fint kopieringspapper???

Är det någon som gjort egna fest eller vigselprogram och skrivit ut själva? Och vart hittade ni papprena?

Jag har sökt på motiv och strukturpapper, kartongpapper och färgat kopieringspapper. Och det sistnämnda är ju bra priser på, men det är så tunna papper... Helst skulel jag vilja ha kartongpapper men det billigaste jag hittat är 4,90 per ark!!!!! Jag behöver ca 600 papper!

Är det någon som har bra tips?

• Svar på tråden Fint kopieringspapper???
  • Kallt kaffe

När jag väl ska göra dessa kommer jag att ta ett fint papper som omslag och ha vanliga vita, lite tjockare (90 g) i häftet. Det blir billigare, lättare att få snyggt - kartong blir lätt väldigt feta häften och det tycker jag är fult och det är lättare att läsa på ett vanligt slätt vitt papper, speciellt för personer med synfel.

• Anettan73

Vi har kartong som pärm o 130 gram i det. Bilder finns i galleriet..

• Jonna83

Har oxå gjort själva utsidan av festhäftet i tjockt papper o sen ska vi ha texten och sånt på vanligt vitt papper inuti. Mycket billigare än att använda "fint" papper till alltihop...

Finn bilder i mitt galleri!

• Catchie

Ja det är ju faktiskt smart att göra så, det har jag inte ens tänkt på... Så ska jag absolut göra!

• Teddy08

Vi har köpt silvermetallic-papper som vi gjort inbjudan på. Vi tänkte ha det som försättsblad till vigselprogram och festprogramet också. Jag handlade på Kreatima 25 ark för 65 kr, pappret är 130g och kallas kopieringskartong. Det kändes som de hade bra priser i jämförelse med många andra.

Svar på tråden Fint kopieringspapper???