Från kyrka till lokal
Hur ska ni ta er från kyrka till lokalen? Hur långt är det?
Ska ni fixa transporten för gästerna eller får de stå för det själva?
Hur ska ni ta er från kyrka till lokalen? Hur långt är det?
Ska ni fixa transporten för gästerna eller får de stå för det själva?
Våra gäster får åka själva. Vi stannar kvar och tar kort och åker sedan en Cheva Impala till festen. Marskalken kör, tärnan bredvid, och vi i baksätet! Är ca 1 mil till festen.
Avståndet hos oss är bara 10 minuters promenad, båda ligger centralt, så det e ju bra. Annars hade jag nog låtit gästerna ta sig dit själv, om de så att säga bor i krokarna. (lite svårare med bil etc. för dem som kanske kommit från en annan del av landet - hade kanske ordnat transport i sådana fall).
Vi funderar på att be några vänner köra fram och tillbaka mellan kyrkan och festplatsen, som ligger 2-3 km från kyrkan. Om vi har 4 bilar, så borde det gå ganska smidigt, eller? Om vi blir ca 70 pers så blir det 4 vändor/bil. Är det en dum idé? Vi tänkte fotografera oss lite efter vigseln, så vi kommer till festplatsen efter 45 min.
Vi kommer att ha transport från söderälje till kyrkan, från kyrkan till festen o sen tillbaka till s-tälje nån gång på natten.
Vi själva åker på egenhand, blir en överraskning från kärlken vad det blir.
Ja det är ju en idé såklart. Jag hoppas lite på att våra gäster från Varberg och däromkring kommer att organisera sig och hyra en buss som de ska åka ner med. I så fall kan vi använda den bussen, men i annat fall så har man ju detta "problem".
JAg vet inte alls hur vi ska göra.
Avståndet mellan kyrkan och herrgården där middag och fest ska vara är ca 150 meter, max.
Vi rekommenderar våra gäster att parkera vid herrgården då det finns fler parkeringsplatser där, men vi själva då?
Känns det inte lite trist att gå som brudpar??
2008-08-09 skrev 2008-02-13 17:55:43 följande:
vet inte än men antagligen så kommer nån kompis att ställa upp att köra oss antingen i en amrikanare (om den finns kvar) annars blir det en vanlig bil. Så länge jag slipper köra:)
gästerna får ta sig dit själv men det är inte långa biten 5 km kanske
Ev kommer även vi ha festen väldigt nära kyrkan och jag måste hålla med dig... Känns lite trist som brudpar att gå dit...svårt det där!
Ja precis. Visserligen kanske man kunde göra en grej av det, att alla tågar tillsammans eller så. Men å andra sidan tror jag att man som brudpar kan behöva en liten stund på tu man hand efter vigseln.
Funderade på häst o vagn, men så kort bit... Det känns lite bortkastat med pengar för 150 meter.
Haha, jag kanske skulle prata med företaget jag jobbar på och höra om inte de kan sponsra med en företagsbil, blir ju gratis reklam för deras del *Skrattar*
Avstånd ca 7 km
Min m2b då äkta make kör oss i en lambourghini (nej det kan jag inte stava till)
Jag skulle gärna också köra men det blir knepigt i min klänning
Gästerna får ta sig dit hur de önskar
Vi tänkte ta foton och så vid kyrkan efteråt så gästerna får snällt ta och sticka därifrån *haha*
Jag kanske oxå kan bli sponsrad från jobb - åka lastbil de metrarna (är speditör på ett transportföretag). Eller INTE!
Vi har väl 5 minuters gångväg på Söder! Men vi har kanske tänkt att under tiden vi fotograferas, så får alla gäster stuvas in i en stor buss å åka på sightseeing (hälften är amerikaner)! Men men, vi får se. Annars så går väl en timme fort, för alla kommer att vilja mingla ett bra tag!
Åhh, jag vill gifta mig NU!!! Å längtar dessutom så fruktansvärt mycket efter mitt hjärta Men han kommer ju om en vecka... *suck*