• Cantaton

gå ner i vikt...:(

wegi, vet ju inte var i Huddinge du bor. Men Superfitnesspassen på gymmet i stationshuset i Flempan är toppen! Jag hade träningsvärk i fyra dagar efteråt. Det är mer inriktat på kondition och lungor/hjärta. Känns lättare att motivera än att stå o lyfta vikter (Tycker jag).

Hade en period när jag gick promenad varje morgon, men det är inte lätt när vädret är trist och morgnarna tidigare.

• Cantaton
    hungran79 skrev 2008-02-16 17:26:11 följande:
    jag ska gifta mig i 2/8-08 och jag tränar bodycombat och bodypump, jag har även minskat mina mål i storlek... bytt till en mindre tallrik. jag tror på att långsam viktnedgång är bättre än snabbdiet som inte håller länge. har även några övningar som jag gör varje kväll, sit-ups, armhävningar och ryggövningar. Mitt problem ligger i att jag har min mammamage kvar... = o ).
    Heja!

Jag tror, som du, på en långsiktig nedgång. Det gör det lättare att stanna kvar på den vikt man väljer att stanna på. Kroppen har liksom hunnit anpassa sig under tiden. Bodypump får vänta ett tag till. Fitnesspass & spinning samt gym gäller för mig än så länge...
  • Cantaton

Heja, Halli!
    Jag var på ett extremt träningspass igår. Vi var bara två stycken på passet, så ledaren hade full koll på oss hela tiden. Det gick minsann inte att fuska Har träningsvärk i heeeela kroppen idag. Så liite bra går det i alla fall. Däremot fick jag inte med mig någon matlåda idag, så det blir nog inte nyttigare lunch än pastasallad på caféet.

Halli skrev 2008-02-17 23:03:58 följande:
    Hej tjejerHur går det för er. Känner att jag måste hitta mer motivation. Har skaffat mig en stegräknare i helgen, tänkte att den skulle sporra mig till att promenera mer i vardagen.
  • Cantaton

Jag har också den boken, men använder boken "Klaras goda GI-dagar" mer. Goda recept för frukost, lunch & middag. Dessutom finns en bra lista på vad man bör ha hemma i kyl/frys/skafferi, samt vad man bör och inte bör äta.

Om du vill testa något nytt på samma tema

Cajsa Magnus skrev 2008-02-19 10:53:57 följande:

Jag håller med ovanstående inlägg när det gäller till att göra hela viktminskningen till en långsiktig plan, en livsförändring.Själv så har både mannen och jag kört GI sedan årsskiftet och det funkar hur bra som helst, för oss. En bok som jag verkligen vill rekommendera som är bra i början är "GI dag för dag" skriven av Ola Lauritzon/Ulrika Davidsson. Här finns en färdig meny för 30 dagar och för oss som har barn så är rätterna super, det är bara att tillägga kolhydraterna på deras tallrikar.//Cajsa
Svar på tråden gå ner i vikt...:(