• lucky0978

Färgtema: blått och vitt

Ar det nagon annan som har samma brollopstema?

Vi har iaf blaa tarnklanningar, bla/vit brudbukett + tarnbukett.
    Vi har vita stolsoverdrag men har inte bestammt mej om vi ska ha vita alternativt bla dukar pa borden med vita linneservetter. Vad tror ni blir snyggast? Kan ju vara snyggt med nagot som bryter av!

Om det blir en bla bordsduk blir det troligtvis vita ljus pa borden med matchande vita blommor.

Vad har ni andra gjort?

• Svar på tråden Färgtema: blått och vitt
  • postchaffisen

vi kör på samma fast med silver också, så det blir alla 3 färgerna

• Disan

vi vet inte än hehe min blivande är officer så temat är marinblått/guld och min klänning kommer vara vit så jag antar att vi har 3 färger då oxå.. brudtärna och näbb ska matcha mannen i marinblått med guldband i midjan. marsalken vet vi inte än hur vi ska matcha in honom

• Delenn

vi funderar på temat blått, vitt och guld men vi har inte helt bestämt oss.

Lucky0978, jag tyckte det lät snygtt med blåa dukar och vita linneservetter. Hur ska din bukett se ut? Jag tycker det är jättefint med blåa blommor, men de jag har tänkt på finns inte i augusti när vi ska gifta oss, däför är jag lite nyfiken

• I am yours

Vi ska havs blå :)
    Och vitt.
    sedan funderar vi på rosa oxå...
    känns som man vill ha in en "flick färg till tärnor och nebb tjejerna.
    men vitt och blått blir det garenterat

• Bluerose

Vi har vitt(ivory) o blått tema. Ska ha ivoryfärgad klänning, blåa rosor som bukett, min tärna ska ha blå klänning. Kommer att ha ivoryfärgade dukar o ljusblå löpare(tror jag). Som dekoration på borden: speglar med ett runt ivoryfärgatljus, blå ros och lite "glasstenar". Detta är vad jag tror ialf :)

• lucky0978

Har ett par ideer ang brudbuketten, men inget ar spikat annu. Blir definitivt en vit bukett med ett par bla blommor iaf!

• Eksjöbrud08

Vet någon vilka blommor som finns i ljust blått och då menar jag naturligt, inte som man kan få blå genom färgning

Jag hittar inga fina ljusblå blommor så jag har nästan övertalat mig själv till att det får bli vita rosor och kallor med en silvertråd med ljusblå pärlor på som är inlindat mellan och över buketten. Fast jag börjar vänja mig vid tanken på buketten och är rät nöjd faktiskt!!!

• Chokladmousse

Kolla i mitt galleri..
    La upp vårt bröllopsfoto där..
    Letade som en galning efter ljusblåa blommor då vi hade ljusblått, vitt å silver som vårt tema.. resultatet blev denna sommarbukett med bla liljekonvaljer i :)

• lucky0978

Hmm, kan inte se nat bildgalleri...

Jag vet att blaa rosor finns att fa tag pa iaf.
    Vad mer... gerbera kanske?

• Chokladmousse

Hmm.. funkar det nu då?
    Försökte ändra lite i inställningarna.
    Ligger under "gallerier" och "bröllopskort" nu iaf.

Minns inte vad de blåa blommorna heter, men vet att det var jättesvårt att hitta ljusblåa blommor.
    De blåa blommorna jag har i min bukett går även i svag nyans av lila, men uppfattas som blåa.

• Vinterbruden 08

Vi har också blått, vitt och silver.. Min klänning kommer ha ett silverbälte ,tärnorna kommer ha blå klänningar med samma bälte och på borden kommer jag ha vita linnedukar med blå löpare.. Stolarna har blåa säten så dom gör jag inget med..Buketten ska vara vit med en blå blomma och inbjudningarna är vita med en silverrand och ett blått sidenband Så vårat tema går igenom hela vägen..

• Champis_Sanna

Jag ska ha ljusblå hortensia i min bukett och den är blå och inte färgad...

• idafrida

Pärlhyacinther är naturligt ljusblå. Såg en jättefin vårbukett med pärlhyacinther, vita ranunkler, vita anemoner och vita afrikanska liljor. Och hortensia, som Campis_sanna skriver - det är jättevackert! Och vildväxande finns det förgätmigej.

• anirac1

vi ska ha blått och guld - vitt finns ju med lite här och där ändå
    Mina blommor kommer vara mörkt mörkt röda med lite brudslöja i

• Englali
    Champis_Sanna skrev 2008-02-24 11:43:46 följande:
    Jag ska ha ljusblå hortensia i min bukett och den är blå och inte färgad...
    Jag ska också ha ljusblå hortensia med några få vita/cremefärgade orkideér. Tor det blir jättefint!

Nejlikor.. finns dem i ljusblått?? Jag är helt lost vad det gäller blommor. Tänkte, de finns ju i limegrönt.
  • Englali
    Champis_Sanna skrev 2008-02-24 13:47:28 följande:
    www.tradera.com/Frosortiment_ettaringar_i_ros...Det verkar så...
    Ja... synd att det inte var sådan blå färg som jag tänkt mig. Hade velat ha ljusblåa som hortensian. Men men... det får nog bli hortensia, orkideér och ev. cremefärgade pioner. Älskar pinoer!
  • matsmia

Vi har maritimt tema så hos oss blir det också blått (marinblått)& vitt

Kommer att ha mörkblå hortensia, vita rosor och ev någon mer blå blomma i buketten.

Inbjudningskorten var marinblåbotten, vit blad med text på, marinblått band runt.

Svar på tråden Färgtema: blått och vitt