• hondafreak

Inga blommor på alla hjärtans dag

För mig är det viktigt att bli uppskattad ibland, och speciellt en sån här dag, dessutom vår 3-årsdag.....och våra inbjudningar var ute hos våra gäster igår oxå.......men fick en påse gelehjärtan....likadana som vår stora dotter fick.....
    Jag blev väldigt besviken och är fortfarande ledsen..... Han sa att han tänkte....men inte hunnit skaffa rosor.....
    Han kommer hem med blommor sällan, och just denna dagen betyder det mycket tycker jag.........Det här handlar om engagemang och intresse tycker jag.
    Hörni, tycker ni jag överreagerar?

• Svar på tråden Inga blommor på alla hjärtans dag
  • avil

ja,jag tycker du överreagerar! han kom ju med nåt! o du o dottern betyder ju lika mycket-hon är ju en del av honom bokstavligen...

• Tooticki

Köpte du blommor till honom? Han kanske är lika besviken han...

• Ickaflicka

Det är klart att det är tråkigt om du aldrig får blommor, men varför ska det vara speciellt på den dagen? Jag uppskattar mycket mer när min sambo köper blommor till mig för att han vet att jag haft en jobbig dag på jobbet eller när jag har åstadkommit något... Men det här måste du berätta för honom, annars vet han ju inte att du tycker att det är viktigt! Förresten, får han blommor av dig någon gång?

• niklasbivandefru

Tycker inte att du överreagerar! betyder det mycket för dig så har du all rätt i världen o va ledsen! Å på er 3 års dag o allt!!! fy på han tycker ja!
    Ja fick inte heller några rosor i går men de va nog för att ja själv hade sagt att ja inte ville ha några.

• matildaochniklas

Jag uppskattar också att få blommor en annan dag än alla hjärtans dag, då känns det bara såå uppgjort. det är ju en väldigt komersiell dag! jag tycker att det är mysigare att få det vilken annan dagsom helst!

• DanKat

Har du sagt till honom hur mycket du uppskattar sånt? Det är inte säkert att han ser det på samma sätt... Har hört om en bok som heter "Kärlekens fem språk", där det står olika sätt som olika människor visar och vill bli visad kärlek genom. Om man då har olika "språk" så kanske båda två går och är besvikna på varann fast man tycker själv att man visar den andra mycket kärlek... men det kanske är så att den andra bara visar det på ett annat sätt. Så jag skulle prata med honom om jag var du, jag har pratat med min käresta om det och han blev jätteglad över det! Då vet han vad jag värdesätter mest och kan ge mig det.

• 2BMrsGhost

Ja förstår oxå att du blir lite ledsen. Brukar ja oxå bli...
    Hade man fått blomster eller annat en annan dag så hade man inte reagerat på just alla hjärtans dag men man tycker ju att alla hjärtans dag borde inte vara så svårt att missa.....
    Som sagt ja tycker oxå det handlar om engagemang......

• PennyJenny

Jag har en man som inte är speciellt som jag kallar det "klassiskt romantisk" dvs uppvaktar med blommor, överraskningar, spontana presenter med mera. Och visst skulle jag önska att han var mer så, för jag älskar det. Jag har aldrig blivit spciellt uppvaktad i mitt liv, hade i stort sett inga pojkvänner fören jag träffade honom vid 29 års ålder. Så visst hoppades jag att när jag hade träffat en sådan känslig och fin kille att jag också skulle få uppleva lite sånt ibland. Men nej, det är inte ofta alls, nästan inget. Blommor ibland. Och tro mig, jag höll på med kort, gömda lappar, spontanpresenter och gud vet allt under de första åren, men när man i stort sett aldrig får något sånt tillbaka, då tröttar man.

Jag är extremt tydlig med det här mot min man. Jag mer eller mindre beställer blommor av honom till årsdag och födelsedag. Han är fullständigt medveten om vad jag känner kring det här och varför. Jag har förklarat mina känslor väldigt ingående.

Och själv tycker jag eg att alla hjärtansdag är komersiellt tjafs. Men jag blir ju påverkad av allt runtomkring. Tjejerna på jobbet pratar om vad de ska göra på kvällen, vissa av killarna stoltserar vid fikat att de minsan har lyckats boka bord på hennes favorit ställe och hon inte vet något osv. Ifjol var det värst för då fick mina två kvinnliga kollegor blommor levererade till jobbet och när min man kom hem på kvällen hade han inga blommor med sig, trots att jag en vecka tidigare uttryckligen hade sagt till honom att jag ville ha blommor. Han förklarar de uteblivna blommorna på följade sätt:
    Jo, jag var och tittade, men de var så djälva dyra!
    Hur dyra då fråga jag.
    Ja typ 50 kr styck.
    Jaha, så tre rosor för 150 kr då, blev de för dyrt eller?
    Ja, för dem i alla fall. Men det gör väl ingenting?!
    För mig känndes det som att jag var inte ens värd 150 kr. Jag var skitledsen över hur han sa det hela och sa att det spelade ju ingen roll vad jag sa.

För mig blir alla hjärtans dag bara en plågsam påminnelse om att jag inte får ens en bråkdel av den "klassiska" uppvaktningen som jag drömmer om. Trots att han vet. Och det känns då lite som att visst, jag förstår att han inte tänker på det för han tycker inte på samma sätt som jag i frågan, men just på alla hjärtans känns det som att han kan ju inte missa. Han kan ju inte glömma med tanke på hur det är runt om kring. Och just därför blir jag oxå lite ledsen när det inte händer något allt eller det inte ens kommer en liten tulpan på bordet.(i år upprepade han dock inte fjolårets fjasko utan kom hem med 5 röda rosor trots att vi åker bort över helgen.)

Så på sätt och vis, lite överreagerade du kanske, å andra sidan kan jag förstå dig. Långt inlägg för att säga det blev det.

• Humlan66

Jaa jag väntade ochså på blommor igår, men jag fick ett jättegulligt kort med några rader som man bara smalt över*L* han är inte så bra på det där annars *s* men i kortet låg ett ehhh gymkort hmm ja ja .Men han förklarade sen i telen att han inte hade råd med blommor just nu men att det å en middag väntar senare . men för er vad det ju inte bara alla hjärtans dag utan eran 3 årsdag så ja jag hade nogblitt lite besviken ja

du får en tröstkram av mig iaf

• ingenjörsbruden

*hahahaha*

O jag som tyckte lite synd om mig själv som fick dvd "Micke o Molle" (som jag iofs tänkt köpa) men inga blommor.....
    Hoppades iofs innerligt på ett frieri men räknade inte med det... tradigt att ha rätt....

Men dvdn klår geléhjärtan, iallafall om man går på GI.... :)

Nåja...
    Men nu ska jag planera ett REJÄLT O UNDERBART frieri istället, MED blommor, MED vacker dukning, supergod mat o härlig musik. En romatisk film (def inte criminal minds (tittade på igår)!!!!! Även om det är en bra serie men den är INTE romantiskt!!!).... *ska ta ut ALLA romantiska bakslag*

Så nu känns det lite bättre efter att få skriva av sig lite!!!
    :)

Svar på tråden Inga blommor på alla hjärtans dag