• Smillerill

Tips på roliga/annorlunda placeringskort

Jag skulle jättegärna vilja ha tips på hur man kan göra lite mer spännande placeringskort än de vanliga vita där namnet står. Gärna länkar om hur man gör eller bilder på era!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på roliga/annorlunda placeringskort
  • tolonta

Sök litet, det har funnits flera trådar om det...

Men några förslag som jag minns från dessa trådar (alla förslag är inte mina från början alltså...) är
    - Skriva namnen på färska löv (med silver eller guldpenna)
    - Skriva namnen på stenar eller snäckor
    - Hjärtformade placeringskort som fästs med "pytteklädnypor" på glasen
    - Små favour-askar (finns färdiga att köpa eller mallar för att vika själv) - på dessa kan man fästa en lapp eller etikett eller något.
    - Skriva namnet på festprogrammet, som läggs på tallriken
    - Fästa ett hjärta eller "adresslapp" eller liknande på servettringen
    - Skriva namnen glasen, antingen gravera in eller köpa pennor som man skriver på glas med. Finns billiga glas på t.ex. Ikea för ändamålet...

I princip är det ju bara fantasin som sätter gränser för hur placeringen ska märkas ut på bordet...

• tolonta

Glömde:

- Man kan också göra någon typ av kakor (typ mördegskakor, kanske hjärtformade?) och skriva namn på med glasyr.
    - Eller chokladbitar med namn på. Någon (vem...?) har visat "ferrard Rocher" godis - runda kulor med guldfolie runt i en liten form - som man kan sticka ner ett placeringskort satt på tandpetarpinne i.

• Bluerose

Vi ska nog ha små snapsflasnke som vi graverar och sedan fyller med något gott.Kanske typ snaps i två skikt, våra färger. Sedan göra egna korkar av kork till dom.

• Bluerose

självklart skulle det stå snapsflaskor :).

• MadMat

Jag ska göra egna servettringar, på dem ska namnen stå. Jag hittade de i en bok av Bella Hansson, "Den stora festen-designa ditt bröllop".

• Barecho

Vi har beställt tyllpåsar som vi ska fylla med godis. I påsens band fäster vi gästen namn på ett enkelt kort i bröllopets temafärg.

• Augustibruden 2008

Barecho,

vart har ni beställt era tyllpåsar o vad för godis ska ni ha i?

• stinakina

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013892&PPC=61292

Dessa köper vi, vad vi ska fylla dom med är vi osäkra på ännu, men kärleksteet lät roligt....

Svar på tråden Tips på roliga/annorlunda placeringskort