• AoM

080809 del 3

Kanon :)
    Skönt att höra att man inte är ensam om att vara så dum (som damen i butiken tyckte idag).

Det vi har kvar att göra är att kläderna till maken, beställa våra ringar, bestämma halsband till mig samt lite småpyssel. Allt det stora känns färdigt.

08agusti08 skrev 2008-04-10 18:31:51 följande:
    hej hej! ny här men jag ska oxå gifta mig den 9 agusti 2008 AoM vi kan ju stötta varandra för jag måste oxå gå ner i vikt för att komma i klänningen, jag har oxå köpt min klänning redan... köpte den i mars hur går det med alla planer för alla?kram
  • AoM

jo de kan lägga ut! Hon sa rent ut att du som är stor (!!!) kommer inte kunna ha en 40!! I vanliga fall är jag 42... och sååå jävla stort är väl inte deT??? men med tanke på att jag sen påsk gått ner 3,8 kg så ska jag nog kunna ta lite fler så att klänningen blir bra!
    Kärring. åååh!

• AoM

jag behöver gå ner 5 kg för att komma i klänningen, men totalt vill jag nog gå ner 12 kg( gick upp det när min pappa gick bort), då är jag tillbaka i min trivselvikt. Fortfarande inte trådsmal men det har jag aldrig varit!!

• AoM

fast på sätt och vis är jag glad att hon var så otrevlig, för nu känner jag mig bara mer sporrad att gå ner mina sista kilon :)

• AoM

Bridesilly

känns skönt med lite positiva tankar från er!

TACK!!

• AoM

Bridesilly

Håller med, var har hon tagit vägen?

• AoM

7 mars skrev hon senaste inlägget!!!!

• AoM

Virvel

Håller fullständigt med Bridesilly :)

• AoM

Är det många av er som har tänkt ha vickning framåt natten? I sådana fall vad och ungefär vid vilken tid?

• AoM

jag kommer absolut inte att ha strumpbyxor, hatar dem! däremot kommer jag KANSKE att ha stay ups. Vet inte än. Beror väl lite på hur vädret ser ut på vår dag, hoppas på soool!

• AoM

Tyresöbrud

Vi ska också iväg o proväta menyn samt smaka på vinerna! Dock ligger herrgården drygt 16 mil bort så det blir bara en av oss som kommer smaka på vinerna eftersom den andra ska köra bil!

Och nu har jag äntligen frågat en vän om hon vill vara min andra tärna!! Vi har vuxit upp ihop, hon är så nära en syster man kan vara utan att ha blodsbanden gemensamt. Dock bröt jag kontakten med henne för två år sen men nu är allt som förut o hon vill jättegärna vara min tärna :)

• AoM

tyresöbrud

Ja det känns verkligen jättebra att ha henne tillbaka i mitt liv!

Jag är lite nervös över att prova vinerna, tänk om jag väljer jätteknäppa viner som inte alls passar maten?!?!?

• AoM

Hej tjejer!!
    Jag har varit lite frånvarande ett tag, mycket på jobb och ännu mer bröllopsfixande!

Min karl har äntligen fått upp ögonen för att bröllopet närmar sig med stormsteg! Imorgon ska han ut och titta på kostymer, FÖR FÖRSTA gången!! Jisses :)

På torsdag åker jag och min tärna/blivande svägerska till herrgården där vi ska ha bröllopsfesten. Vi ska äta gott, planera det sista samt övernatta och dagen efter träffa frisörer och florister. Det ska bli riktigt roligt! Måste bara försöka komma ihåg att ta med bilder på blommor och frisyrer jag gillar!

Hittade i fredags en brudväska, efter att ha letat i två veckor i halva stockholm kändes det som! De flesta jag har tittat på har kostat runt 600kr och uppåt. Enligt mig för dyrt. Men så i fredags skulle en kompis in och titta på paraplyer i en väskaffär, och där hittade jag den mest perfekta lilla kuvertväska i elfensbensvitt. 149kr och sedan 20% rabatt på det! Rena rama fyndet!

Så nu är det bara skor kvar, ja och vikten då. :)

Till helgen kommer våra tärnor och marskalkar hit, samt toastmastern. Vi ska gå igenom lite förberedelser och uppgifter samt "schema" på bröllopsdagen.

Vad ska era tärnor, marskalkar och toastmasters göra? Funderar på om jag har glömt ngt väsentligt...

Svar på tråden 080809 del 3