Inlägg från: bridesilly |Visa alla inlägg
  • bridesilly

080809 del 3

weeeeeeeee det närmar sig med stormsteg. Tänk nu när sommaren kommer, utan att ni vet ordet av sitter vi här och skakar tänder för i veckan ska vi gifta oss

• bridesilly

Min m2b kommer att ha en svart kostym med en längre modell på kostymjacka och sedan en silverväst och en plastrong i temafärgen. Kommer bli så fint

• bridesilly
    blivandefrularsed skrev 2008-04-28 22:47:30 följande:
    Ja, visst går det fortare och fortare...! Imorn ska vi åka och kolla på kläder till m2b. Ni som inte tänker låta er man se klänningen innan bröllopet (som jag), hur gör ni med hans kläder? Jag menar, så att det "matchar" och stämmer överens med modellen och eventuellt färgtoner. Eller kör man bara på tex svart?? Fet kanske inte spelar någon roll? Vill ju inte avslöja nåt får m2b hur den ser ut, kanske ska jag ha med en bild på klänningen till stället vi ska hyra på?? Han ska iaf inte ha frack (eller smoking). Kanske frock coat eller jaquette. Ingen aning om färgen. För gästerna är klädkoden mörk kostym, men det kanske inte spelar någon roll för m2b.
    Nej din karl ska vara finare än gästerna så vilken klädkod ni har spelar ingen roll för den behöver han inte följa. Han ska ju stå ut och synas mer än de andra karlarna I butiken ni ska köpa hyra räcker det ju att du säger stilen på din klänning för att dom ska kunna matcha upp hans klädsel.
  • bridesilly
    blivandefrularsed skrev 2008-04-28 22:51:27 följande:
    Vad är en plastrong....??....
    det är den "slipsen" som är stor och bullig som sitter nedstoppad i västen som ofta syns på brudgums fotograferingar.
  • bridesilly
    blivandefrularsed skrev 2008-04-28 22:53:34 följande:
    Ok, bra. Hur gör man med marskalken? Bör han ha liknande/samma kläder som brudgummen? Tänker att det iaf är snyggt om dom tex har svart båda två.
    Det sägs att bestman ska vara likadant klädd som brudgummen. Marskalkar har något enklare än brudgummen.

Vår bestman kommer att ha svart kostym, vit skjorta silverfärgad slips och näsduk och coursage. Enklare än brudgummen men finare än marskalkarna som bara ska ha svart kostym och silverslips.
  • bridesilly

Varsågod
    Vet inte om det hjälpte så mycket men så har vi gjort iaf.
    Det ska synas vem som är brudgummen allra mest men även bestman måste ju synas och stå ut lite i mängden

• bridesilly

jiiipiiii äntligen under 100 dagar

• bridesilly

Idag har jag vart på brudsminkning på makeupstore som jag fick i present av min underbara m2b

• bridesilly
    nilia skrev 2008-05-02 19:09:02 följande:
    Va härligt! Blev det snyggt?
    jo det blev ganska bra men för mörkt. sen får man ju välja varor för lika mycket som sminkningen kostar (495) men han la till pengar så jag fick I do setet därifrån som kostar nån peng mer kommer nästa vecka
Svar på tråden 080809 del 3