Inlägg från: bridesilly |Visa alla inlägg
  • bridesilly

080809 del 3

Nervös ja Nu när alla i min bekantskapskrest börjar fråga om jag är det så blir jag det

• bridesilly
    kalevala skrev 2008-05-04 08:37:31 följande:
    Kolla min provdukning jag gjorde ....snälla!
    såg fint ut
  • bridesilly

Nu ska jag strax iväg för att lyssna på den som kanske ska vara vår solist i kyrkan. Hon ska sjunga på en gudstjänst så då får jag gå på en sånn till då

• bridesilly
    nilia skrev 2008-05-04 13:00:25 följande:
    Jag börjar faktiskt bli lite pirrig! Det börjar kännas så verkligt nu! Längtar sååå!! Jag och min m2b håller på att gå igenom vår gästlista nu av 105 pers så har 54 tackat ja, sen är det 24 som har sagt till oss att de kommer men inte anmält sig på riktigt. Har osa senast den 31 maj, det blir spännande att se hur många som ringer sista veckan!Kalevala: Jättefin dukning! Bridesilly: Hoppas det går bra på gudstjänsten=)
    hmmm vi vet inte än vem vi ska ha som sjunger i kyrkan faktiskt. Vi var och lyssnade idag på en tjej som var duktig men vi får se om inte kantorn i kyrkan kunde sjunga, har för mig att dom sa det i kyrkan när vi pratade med dom.
  • bridesilly

Om man ska beställa på systemet till bröllopet, när sjuttan gör man det? vill inte vara ute i sista sekunden helst.

• bridesilly
    nilia skrev 2008-05-07 22:24:58 följande:
    Åhh nu måste jag få lite råd från alla kloka blivande brudar här inne!Fick ett mail till vår "bröllopsmail" idag, en vän till min sambo som undrar om vår inbjudan gäller enbart för honom eller för honom med sällskap. (vi har bara skrivit hans namn på kuvertet)Han är tillsammans med en tjej som bor i bolivia, han har varit där och pluggat nu några månader. Vi har träffat henne 1 gång. Vet ju att man enl. "regler" ska bjuda flick/pojkvänner. Men jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Jag tror verkligen inte att hon kommer att ha kul på bröllopet för hon talar inte ens svenska. Bara dålig engelska. Sen har i redan bjudit fler än vad som egentligen får plats=(Usch är jag elak och hemsk som egentligen vill säga till killen att inbjudan bara är till honom?! Antar att vi måste bjuda henne.. men det känns så lustigt. Suck.
    Jag hade nog inte bjudit hans flickvän tror jag. Är man förlovade är det brukligt att bjuda deras partner men är de bara tillsammans finns inget tvång på att bjuda fler än dom ni har bjudit redan.
  • bridesilly

Weeeeeeeiiii idag är det 3 månader kvar...i cant belive it Jag är så nervös, glad, uppspelt, stressad, lycklig.allt allt på samma gång. Va härligt det ska bli att vara prinsessa för en dag
    Men mest ser jag fram emot den stunden i kyrkan då vi ska mötas och sedan vigas. Allt annat är oviktigt trots all planering. Det är den stunden somm är allra allra viktigast absolut.

• bridesilly

Präst
    kyrka
    lokal
    transport
    solist
    fotograf
    spel lista med musik snart klar
    klänning med tillbehör, skor,slöja och tiara
    hans kläder och skor
    tärnklänningar
    marskalker och bestmans klädsel (den del som vi fixar)
    tema grönt vitt och silver a` la romantik
    resan bokad och klar
    ringarna
    morgongåva
    inbjudningar, vigselprogram,placeringskort klart
    gästbok
    frisör
    Tårta bokad
    Blommor bokat
    Naglar bokat
    Catering bokat
    Alla dukning klart
    dekoration för övrigt klart
    festprogram
    träffat prästen

kvar att göra=

HITTA EN SOLIST....gaaaaaaah svårt
    boka alkohol ( det lilla vi ska ha å det är inte mycket)
    göra vigselprogram
    checka av alla bokningar så att det stämmer i slutändan
    bestämma oss för efternamn
    låtar i kyrkan, psalmer i kyrkan mm
    göra scheman över dagen så alla har telenr och håll tider

• bridesilly

Idag har jag gjort massor, mailat med cateringfirman, fotografen och den som ska köra bilen för mer detaljerad planering.
    Gjort festprogrammet så gott som klart
    Ska sätta mig och skriva ner lite vad vi behöver gå igenom inför vårt planeringsmöte med brudföljet i helgen

• bridesilly

Vad har ni andra kvar som känns mest akut att göra? För mig känns det som ett stressmoment att hitta en solist till vigseln.

Svar på tråden 080809 del 3