Inlägg från: bridesilly |Visa alla inlägg
  • bridesilly

080809 del 3

nilia skrev 2008-05-13 23:13:01 följande:
    Våra mest akuta saker som är kvar är att boka resan(svårt att bestämma vart vi vill åka), hitta en dj och så måste någon lära oss att dansa så att vår bröllopsvals blir fin! Fast det blir ingen vals utan någon annan dans,men lära oss måste vi ändå=)
    men du, vill ni lära en dans så kan jag verkligen rekommendera tony irvings bok move your ass, finns billigt på adlibris. Man får en cd där dom visar mannens steg, damens steg, parets steg och parets steg till musik för 10 olika danser, bland annat två varianter på vals. Det är så himla enkelt
  • bridesilly

Det känns som om det är massor vi har kvar att göra och ändå har vi gjort massor. Jag vill i största möjliga mån undvika paniken sista tiden innan bröllopet så därför försöker jag gå igenom vad är gjort?
    vad är inte gjort?
    hur mycket kan göras långt i förväg?

• bridesilly

Det vi har kvar är att

Göra tidslista med mina tärnor
    Bocka av detaljer med frisörerna
    Göra klart festprogram och vigselprogram
    hitta en solist
    övning i kyrkan
    göra klart bordsplacering
    kontakta alla berörda och checka av allting (görs längre fram)
    fundera ut vad vi ska ha på vårt godisbord
    göra klart låtlistan, nästan klar tycker jag nu
    öva dans

det är vad jag kommer på för tillfället, finns säkert massor av mer grejer...suuuck.

• bridesilly

Hur många är vi igentligen som ska gifta oss detta specifika datum?

• bridesilly
    kalevala skrev 2008-05-15 22:22:09 följande:
    fast det kan bli drygt med alla dessa listor . ..eller...!?
    ja la den i en annan tråd för sig själv
  • bridesilly
    kalevala skrev 2008-05-15 22:23:56 följande:
    såg det nu bra........!!!!!tack!
    blir tjatigt om listor är i vår vanliga diskussionstråd eller hur
  • bridesilly
    kalevala skrev 2008-05-15 22:27:04 följande:
    ja absolut. .....har nyss kommit he varit ute o ätit på god tapas-meze resturang....proppmätt , men ska snart nanna klockan ringer 6 ,00
    gutt med meze
  • bridesilly
    Virvel skrev 2008-05-16 12:12:04 följande:
    Jag funderar på att ha underkjol till min klänning då jag såg kort på en tjej som hade samma modell. Undrar bara om någon har något bra tips på var jag kan köpa lite billigare. Typ ebay. Tycker det är sanslöst dyrt med 900 kr eller 400 kr för att hyra.
    ebay har jättebilliga underkjolar har jag sett
  • bridesilly
    Virvel skrev 2008-05-16 19:35:10 följande:
    Det värsta med att inte få prova innan man köper är ju att den kanske inte alls passar med klänningen. Samtidigt så är dom ju väldigt billiga så att jag kanske ska våga chansa???? Får se hur jag gör.
    jag står i valet och kvalet att köpa mig en ny underkjol som håller ut klänningen lite mer men samtidigt så har man än som fungerar någorlunda. Typiskt mig. Men som du säger när det är så billigt kan man ju chansa iaf
  • bridesilly
    Virvel skrev 2008-05-18 18:32:27 följande:
    Oj, är det inte dags för mig att starta ny tråd??? För visst är det tre måmader?
    jooo
Svar på tråden 080809 del 3