Inlägg från: Nufsan |Visa alla inlägg
  • Nufsan

080809 del 3

Den klänningen jag ska ha kostar 3900 att köpa och 3000 kr att hyra. Hur skulle ni ha gjort. Vi har lite beslutsångest!

• Nufsan

Ja, jag tänkte lite så jag också. Får man den inte såld så har man den ju kvar ... kan man sälja den så tjänar man ju in de pengarna iaf!

Ska prata med henne när jag ska dit om ett par tre månader och prova ut den igen... är ju på väg ner i vikt så lite omsyningar ska vi göra!

matteve skrev 2008-02-20 21:13:37 följande:
    Köp den! Det är ju inte så stor skillnad.. Det hade väl varit annorlunda om den hade varit betydligt dyrare?Om du vill sälja den vidre sen, kan du ju alltid tjäna in de 900 kronorna du får betala extra för att köpa den? Så skulle jag ha gjort.
  • Nufsan

Klänningen blir 3000 kr för mig.. Tårtan, den har vi inte bestämt än... En riktig bröllopstårta kostar ca 3000 kr här och om vi tar vanliga princesstårtor och har på vit marsipan ist och får dem dekorerade med våra initialer och datum så kostar det 1300 kr.. Skaplig skillnad tycker jag!

Fotograf har jag ringt runt och det ligger runt 3000 kr och då får man en liten förstoring. Sjukt dyrt enligt mig så jag håller på och letar efter en frilansfotograf eller liknande som kan fota oss!

Ni då?

lollan82 skrev 2008-02-21 08:38:58 följande:
    oj oj vad det skriv shär hahahur mkt pengar lägger ni på kläder , tårta, och fotograf?
  • Nufsan

Jag ska ha en torsett tror ja. Jag har idag 75F när ja nu ammar, tror ja hamnar på dd eller e efteråt. Som tur är är de fasta men jag vill ha ngt som trycker upp den iaf för ja tror de blir snyggast till klänningen

• Nufsan

Tror ni inte klänningen hjälper till, min har ju som korsett liknande i sig oxå, som en hylla för brösten

• Nufsan

Har inte ni det i era?

Tyckte alla klänningarna jag provade hade så, Aspera, Lilly och Forever yours... Eller så fungerade det bra ändå!?

Ja ska iaf satsa på en riktigt bra behå ändå, för att det ska bli snyggt!

AoM skrev 2008-02-21 09:25:46 följande:
    NufsanJo men då har du ju stöd från klänningen så det borde väl fungera?
  • Nufsan

Här blir det ingen bröllopsnatt, eller jo det blir det ju, men vi kommer inte att åka iväg nånstans. Vi har köpt oss en spa helg uppe i Tällberg, men det är 17 mil dit härifrån och vi vill bara med på festen, så vi tar den nån helg efteråt istället. Känns som vi får mer för pengarna då eftersom det kostar drygt 5000 kr för två nätter.

Efter att ha varit uppe sen gryningen och donat hela dagen så tror jag tyvärr att när man väl får lägga sig så stupar man och slocknar som en gris, haha... Men likväl är det ju en bröllopsnatt!

Morgongåvan, ska mannen ge den på morgonen på bröllopsdagen eller dagen efter, ngn som vet?

AoM skrev 2008-02-21 09:32:33 följande:
    Ja jag tänker också satsa på ngt bra och snyggt, vill ju vara vacker även när klänningen åker av! ÄR det ngn förresten som har funderat på bröllopsnatten? Jag fantiserar om den här romantiska bröllopsnatten då han hjälper mig av med klänningen och sen älskar vi halva natten lång :) MEN... sannolikheten är nog större att man är helt slut, har skoskav, huvudvärk, salongsberusad och bara trött. Jag vill inte att det ska vara så! !
  • Nufsan

Hmmm, hade jag sett bättre ut i kroppen hade jag gjort nått liknande, men inte som jag ser ut idag, haha!

AoM skrev 2008-02-21 09:39:01 följande:
    Första morgonen som gifta tror jag det är, morgonen efter bröllopet alltså. Jag kommer att ge honom ett album med sensuella/vackra (inte erotiska) bilder på mig själv. Tänkte göra det till hans 35års dag men så bestämde vi att vi skulle gifta oss så då sköt jag upp det och tänkte att det kunde vara perfekt som morgongåva
  • Nufsan

Matteve, jättefin klänning

Aom, vad väger eran inbjudan om ni betalar 33 kr i porto

Jag klarade mig med ett porto som tur var! Har delat ut de som är i närheten, men resten har vi skickat!

Har fått mail från flera av kompisarna att de är såg glada för vår skull!

• Nufsan

Idag fick jag första svaret på inbjudan... Vi kommer gärna, men jag hoppas att barnen är hos oss då... Jag som INTE bjudit barnen, skrev att vi inte hade tänkt att barnen skulle med utan bara de närmastes.... usch nu känner jag mig som en dålig person.

Vi har bara helt enkelt inte råd att ta med kompisarnas barn, det blir lixom 20 till att mätta och vi har redan bjudit 75 st.

Svar på tråden 080809 del 3