Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

080809 del 3

Om du kollar i mitt galleri så har jag klänningen som AoM köpt fast i ivory. Den är lite skitvit istället för den riktigt kritvita som många av oss bleka nordbor kanske inte passar så bra i. Lite mer dämpad vit. Svårt att förklara.

nilia skrev 2008-02-22 23:16:10 följande:
    Förresten glömde att skriva det innan..Tyresöbrud:Pirrigt när det är så nära att skicka ut inbjudningarna=) Det är ett stort steg i allt planerande!AoM:Skrev igår men då slutande BT att funka, var inne och kollade på nixa och din klänning är jättefin! Ska jag erkänna så vet jag inte ens om min klänning är vit eller ivory, jag blev bara kär i den så sen tänkte jag inte mer;)Men jag känner mig lite förvirrad.. vad är skillnaden mellan ivory och vit? Helt tomt i huvudet..Hoppas du blir nöjd iaf oavsett färg!
  • Virvel

Jättesnygg klänning!! Blir alltid lite nyfiken på vad andras klänningar kostar så om du vill så får du gärna tala om det.

matteve skrev 2008-02-23 18:32:16 följande:
    Åh, tack! Känns bra! Ska beställa den i helvit!
  • Virvel

Mrs Robin Hood och AoM

Tänk att det är sådan skillnad på priset för exakt samma klänning. Jag betalde 700 kr mer än AoM. Ingår ändringar i ert pris?

• Virvel

Om inte jag är helt ute och cyklar så är det väl så att vi kan skicka in om hindersprövning from den 9 april??
    Vilka blanketter är det som ska in? Jag har skrivit ut Hindersprövning Ansökan och försäkran och blanketten som heter Efternamn anmälan.

Jag sa det till sambon igår att vi inte får glömma hindersprövningen. Den liksom försvinner bland all den roliga planeringen. Kul och stå där och ha glömt att skicka efter. Inget bröllop blir det då.

• Virvel

Till valsen ska vi ha Utan dina andetag med Kent.

Jag vet att du sover
    känner värmen från din hud
    bara lukten gör mej svag
    men jag vågar inte väcka dej nu

Jag skulle ge dej
    allting du pekar på
    men bara när du inte hör
    vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
    utan din luft i mina lungor
    jag kan inte ens stå
    när du inte ser på
    och genomskinlig grå
    blir jag
    utan dina andetag

Min klocka har stannat
    under dina ögonlock
    fladdrar drömmarna förbi
    inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
    mitt hjärta i din hand
    har jag tappat bort mitt språk
    det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
    jag kan inte ens stå
    när du inte ser på
    och färglös som en tår
    blir jag
    utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
    jag kan inte ens stå
    om du inte ser på
    och genomskinlig grå
    vad vore jag
    utan dina andetag

Vad vore jag
    utan dina andetag

cindell skrev 2008-03-06 16:53:25 följande:
    Jag har börjat fundera på en tredje låt till cermonin. Vi ska ha Ulf Lundell - Kärleken förde oss samman och Anders Eneroth - Ett liv för mig. Men jag är sugen på att lägga dit en tredje låt. Några förslag?Dessutom funderar jag lite på vilken låt man ska ta till valsen. Har ni bestämt den redan?
  • Virvel

Vi ska ha Utan dina andetag till valsen. I kyrkan blir det Sareks Om du tvekar

och Sonja Aldéns För att du finns.

• Virvel

Vi betalar samma pris som er för en i vår stad välkänd trubadur.
    Han spelar från 21.00-02.00 med lite pauser med inspelad musik. Skulle bli lite jobbigt för hans röst annars.

cindell skrev 2008-03-20 12:40:27 följande:
    Är det någon av er som har trubadur eller så under cermonin och festen? Vad betalar ni för det i så fall? Är 4500:- mycket pengar för alltihop?
  • Virvel

Nu var det ett tag sedan jag var in och skrev. Jag kan tala om att det inte har hänt något och det har inte varit något datastrul.
    Vi ska fortfarande gifta oss den 9 augusti.
    Det har bara varit fullt upp med annat och sen har planeringen stått still.

Vi har fått fyra svar på inbjudningarna och dom har tackat ja så vi blir inte själva i alla fall

Hade middag med vårt värdpar/toastmasters och det kändes kanon.
    Vi har också provfestat lokalen då dom som är värdpar hade trettioårsfest i samma lokal för några veckor sedan. Fungerar kanon. Fattar inte att dom bara tar 1000 kr för en så fin lokal.

Har hittat ny underklänning som jag ska ha. Det är en axelbandslös slim. Asful och osexig men det skiter jag i. Kroppen och framför allt tuttarna får sig ett ordentligt lyft. Sambon vet ju redan hur jag ser ut under så det är ju inte falsk marknadsföring.

Jag ska försöka ta mig tid att läsa igenom det ni har skrivit så att jag kan hänga med i diskussionen igen.

• Virvel

He, he. Kände att jag var tvungen att ägna mig lite åt min familj ett tag istället för att sitta som trollbunden vid BT.
    Den 10 maj är vi bjudna på bröllop!!! Jag lärde känna en Elliots dagiskompis mamma (Bella)och vi har fått kanonbra kontakt. Det är hon som ska sminka mig och nu är vi bjudna på deras bröllop. Det ska bli jättekul. Tjejen som ska sjunga på deras hade vi bokat innan jag lärde känna Bella och hon ska sjunga samma låt som på vårt bröllop så det ska bli spännande att höra.
    Det är tredje bröllopet i hela mitt liv. Dom två första var mina syskon och då var jag tio och sjutton så det är ett tag sedan. Där snackar vi marängklänningar. Hua!

Svar på tråden 080809 del 3