Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

080809 del 3

Jag ser att planeringen rullar på. Själv har jag inte varit så aktiv i forumet då jag har planerat färdigt det mesta och kände att jag behövde en paus men nu har jag tagit tag i det sista.

Igår ringde jag och bokade ny konditor för tårtan. Dom vi skulle ha anlitat gjorde så hemska tårtor så jag höll på att tuppa av när jag fick se kort på dom.
    Den vi har bokat in nu är enda konditorn i stan där man får välja mellan olika mousse och sugarpaste eller marsipan.
    Vi ska snart boka tid med honom så att vi får komma och provsmaka.

I veckan så lämnade jag in vårt festprogram och vigselprogram för tryckning. Det ska bli skönt att ha det färdigt.

Vi har också skickat iväg hindersprövning och efternamnsblanketterna.

Nu börjar det närma sig med stormsteg och det är inte utan att det pirrar lite i magen. Jag börjar bli lite nervös. Är det fler än jag som redan är det?

• Virvel

Vi har ingen gästpresentation i häftet då alla gästerna känner varandra eller i alla fall vet vilka dom andra är.
    Augustibruden 2008 skrev 2008-05-04 20:36:20 följande:

Virvel, kommer ni ha gästpresentation i ert festprogram?Vi gifter oss 30/8 o ska oxå lämna in på tryckeri.Men kan ej göra det förrän vårt Osa datum gått ut, då det ska stå lite om varje gäst + sittningen.Ni har verkligen kommit långt...vi måste nog oxå ta tag i provsmakning av viner.Vet ej om det behövs ang tårtan då vi beställer fr ett ställe vi alltid köper på!Ska fixa m vigselprogram när jag ringt o fått namnet på prästen osv.
  • Virvel

Glömde skriva att jag var ned till bolaget idag och köpte en flaska vitt vin som dom tipsade om i en av bröllopstidningarna.
    Det stod att den passade speciellt bra till buffé.
    Leth Gruner Veltliner 69 kr.
    Själv dricker jag alltid Dr Faust. Det är mitt favvovin men det kan ju vara kul att ha något i lite finare flaska.
    Vad ska ni andra som bjuder på buffé ha för viner?

• Virvel

Håruppsättning, bokat tid och bestämt uppsättning.
    Make up, bokat tid.
    Smycken
    Örhängen
    Väska
    Brudklänning. Bokat tid för ändringar. 8 Juli.
    Skor. Har nu hittat ett par silverfärgade som jag verkligen trivs i .
    Slöja
    Strumpeband
    Manschettknappar
    Brudgummens kläder inhandlade. Kavaj,skjorta, väst och plastrong.
    Brudgummens skor
    Bröllopsnatten bokad och klar.
    Engångskameror
    Festprogram och vigselprogram inlämnade för tryckning.
    Gästbok
    Middag och festlokal bokad
    Musik Trubadur bokad
    Inbjudningskort skickade. OSA den 9 juni.
    Musik/sång uppträdande under vigseln
    Vigselring och nya förlovningsringar
    Kläder till Elliot Kravattskjorta, väst och plastrong
    Näbbklänning till Nellie.
    Fotografering Fotar i ca 12 timmar reportage och porträtt.
    Toastmaster och toastmadame tillfrågade
    Transport av gäster bokad
    Bröllopsresa bokad.

Loveyou skrev 2008-05-09 18:29:41 följande:
    Kom på en sak till, bokat fotograf också:)
  • Virvel

Glömde skriva att vi har bokat catering och beställt meny.

• Virvel

Jag köpte ju min vigselring hos www.jempguld.se för flera månader sedan. Nu var jag in på deras sida och fick se ringen som jag bara vill ha! Dom hade fått in nyheter och det var en i Schalins Norrskensserie som jag fastnade för. Tyvärr så är det väl inte så mycket att göra åt eftersom jag redan har min vigselring liggandes i garderoben.

• Virvel

Det är den som heter Solvind och den ska vara i vitguld. Problemet är att jag måste byta förlovningsring också. Köpte nya förra året. Dom skulle räkna på det hela hos Jempguld och sedan återkomma till mig. Är ju inget kul och få typ 300 kr för förlovningsringen som jag redan har. Vi får se vad dom säger.

Loveyou skrev 2008-05-14 20:59:30 följande:
    Vilken är det du skulle vilja ha? Var in och kollade och jag håller med, många fina nyheter...men jag har också min vigselring som jag köpt från dem liggandes i skåpet. Men den är jättefin den med så jag är nöjd :)Förresten, en dum fråga..hur får ni till "riktiga" smilies? Mina vill inte!
  • Virvel

300 för vigselringen skulle det stå.

• Virvel

Jag funderar på att ha underkjol till min klänning då jag såg kort på en tjej som hade samma modell. Undrar bara om någon har något bra tips på var jag kan köpa lite billigare. Typ ebay. Tycker det är sanslöst dyrt med 900 kr eller 400 kr för att hyra.

• Virvel

Det värsta med att inte få prova innan man köper är ju att den kanske inte alls passar med klänningen. Samtidigt så är dom ju väldigt billiga så att jag kanske ska våga chansa???? Får se hur jag gör.

bridesilly skrev 2008-05-16 12:22:09 följande:
    ebay har jättebilliga underkjolar har jag sett
  • Virvel

Var till svärföräldrarna och provade min klänningen med underklänningen jag hade köpt. Jag blev lite orolig på ett postitivt sätt. Jag behöver nämligen ta in klänningen ca 6 cm vid bysten och fyra/fem vid midjan.
    Tänk om inte klänningen går att sy in så mycket utan att fördärva själva snittet???? Måste ringa imorgon och prata med dom på Ruth´s. Jag kanske måste beställa en 36:a istället och det tar ca två månader innan den blir klar. Lite nervös just nu.

Jag har också bestämt mig för att byta vigselring. Jag kommer att byta in min som ligger här oanvänd och lägga mellanskillnaden så att jag får min Schalins Norrsken Solvind. Kommer också att byta förlovningsring till vigselringen Norrsken Aura. Känner att det får kosta lite eftersom jag ska ha ringarna hela livet. Synd bara att jag hann köpa mina ringar innan den här serien kom ut. Jag får ju inte så mycket för min förlovningsring.
    Jag kommer att åka till Jwmpguld och köpa ringarna där för där köpte jag min vigselring. Den nya vigselringen kostar 8900 kr hos dom och här i stan hos Lagerströms kostar den 13 800 kr. Helt sjukt vilken skillnad.

• Virvel

Oj, är det inte dags för mig att starta ny tråd??? För visst är det tre måmader?

Svar på tråden 080809 del 3