• Rut Birger

Sång på engelska?

Hej!

Någon som har något förslag på en romantisk sång till kyrkan på engelska? Sången/Låten ska sjungas solo i kyrkan.

Tack!
    !

• Svar på tråden Sång på engelska?
  • Fröken förväntan

Vi ska ha Let's stay together (AlGreen)... superfin om man gillar lite souligare musik. Här finns en version:

Andra som jag gillar är:

You take my breath away (Eva Cassidy)

Just the way you are (Billy Joel)

Grow old with me (J. Lennon)

Nine million bicycles in Beijing (Katie Melua)

Your Song (Elton John)

You are the sunshine (Stevie Wonder)

You light up my life (Debby Boon)

De går att hitta alla om man söker på youtube

• matteve

ÅH!!! Jag älskar flera av dessa låtar!! Tack för tips!

Fröken förväntan skrev 2008-02-18 09:47:06 följande:

Vi ska ha Let's stay together (AlGreen)... superfin om man gillar lite souligare musik. Här finns en version:www.youtube.com/watchAndra som jag gillar är:You take my breath away (Eva Cassidy)Just the way you are (Billy Joel)Grow old with me (J. Lennon) Nine million bicycles in Beijing (Katie Melua)Your Song (Elton John)You are the sunshine (Stevie Wonder)You light up my life (Debby Boon)De går att hitta alla om man söker på youtube
  • FruRålin080808

Vi kommer att ha WetWetWets Love is all around som vi båda tycker jätte mycket om. Sen ärShania Twains - From this moment on väldigt fin=)

• Afrodite76

Vår solist sjäng Shania Twains sång From this moment :)

• Marsaphir Marlean

I hope you dance med Lee Ann Womack, underbar text.

• gottelina

unchained melody med rigteous brothers är mycket romantisk. Vi ska ha den som ingång. Först ska pianisten spela ett improviserat intro medan vi går in och när vi är framme tar solisten vid och sjunger sången.

Svar på tråden Sång på engelska?