• Zipstar

Fria på skottdagen,lite panik!!!

Tänkte fria till min pojkvän/sambo på skottdagen, men har ännu inte riktigt lyckas komma på något riktigt bra sätt att göra det på.

Jag har bokat hotell med middag och övernattning, men är det någon som kan komma med förslag om hur jag ska göra själva frieriet??

Väldigt tacksam om ni kommer med förslag

• Svar på tråden Fria på skottdagen,lite panik!!!
  • Nalle Puh 40

Själv så ska jag göra så här efter mycket om och men...

Min sambo slutar jobba vid tolv och ska jag göra maten själv mm så är han "bara ivägen" och skulle misstänka något så idag när jag var ute på min morgonpromenad kom jag på det...

Vi ska äta på en mysig restaurang och sen innan vi ska betala och gå så ringer jag till grannen (har dock inte pratat med henne än men det blir inga problem) så går hon in och ställer tio röda rosor på soffbordet (som jag har köpt på dagen) och sprider ut hjärtan (som jag fixat innan) och tänder ljus i hela lägenheten. Sen har jag gjort någon mysig efterätt som vi tar i soffan och kanske lite vin och då ska jag ge honom en present (tror det blir en slipsnål men vet inte om jag ska be dem skriva något på baksidan, vad tycker ni?) och sen frågar jag honom om han vill gifta sig med mig...

Tycker faktiskt det är lite speciellt med skottdagen eftersom det bara infaller var fjärde år..

Lycka till och skriv gärna i min gästbok om du har några tips till mig eller hur det gick...

Låter jätte mysigt med hotell...

• ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2008-02-20 09:11:38 följande:

Själv så ska jag göra så här efter mycket om och men...Min sambo slutar jobba vid tolv och ska jag göra maten själv mm så är han "bara ivägen" och skulle misstänka något så idag när jag var ute på min morgonpromenad kom jag på det...Vi ska äta på en mysig restaurang och sen innan vi ska betala och gå så ringer jag till grannen (har dock inte pratat med henne än men det blir inga problem) så går hon in och ställer tio röda rosor på soffbordet (som jag har köpt på dagen) och sprider ut hjärtan (som jag fixat innan) och tänder ljus i hela lägenheten. Sen har jag gjort någon mysig efterätt som vi tar i soffan och kanske lite vin och då ska jag ge honom en present (tror det blir en slipsnål men vet inte om jag ska be dem skriva något på baksidan, vad tycker ni?) och sen frågar jag honom om han vill gifta sig med mig...Tycker faktiskt det är lite speciellt med skottdagen eftersom det bara infaller var fjärde år..Lycka till och skriv gärna i min gästbok om du har några tips till mig eller hur det gick...Låter jätte mysigt med hotell...
    Låter kanon ju!!!
    Lycka till!!!
  • MonKuT

Det lät ju som en bra idé, att kompisen få förbereda lite. Så blir det som en kul överraskning, som han inte är med på!!!=)

• Zipstar

Nalle Puh 40 skrev 2008-02-20 09:11:38 följande:

Själv så ska jag göra så här efter mycket om och men...Min sambo slutar jobba vid tolv och ska jag göra maten själv mm så är han "bara ivägen" och skulle misstänka något så idag när jag var ute på min morgonpromenad kom jag på det...Vi ska äta på en mysig restaurang och sen innan vi ska betala och gå så ringer jag till grannen (har dock inte pratat med henne än men det blir inga problem) så går hon in och ställer tio röda rosor på soffbordet (som jag har köpt på dagen) och sprider ut hjärtan (som jag fixat innan) och tänder ljus i hela lägenheten. Sen har jag gjort någon mysig efterätt som vi tar i soffan och kanske lite vin och då ska jag ge honom en present (tror det blir en slipsnål men vet inte om jag ska be dem skriva något på baksidan, vad tycker ni?) och sen frågar jag honom om han vill gifta sig med mig...Tycker faktiskt det är lite speciellt med skottdagen eftersom det bara infaller var fjärde år..Lycka till och skriv gärna i min gästbok om du har några tips till mig eller hur det gick...Låter jätte mysigt med hotell...
    Låter jätte mysigt, sitter och funderar om man kan göra något liknande. Undarar om de på hotellet kan hjälpa en med det medans man äter middag?!
    Kanske lite choklad doppade jordgubbar och lite bubbel på rummet och en massa tända ljus ;)

Börjar att dra ihopa sig...

Och jag hade nog låtit att gravera in något på baksidan av nålen!! Lite som ett minne från dagen också..

Lycka till!!!
  • ingenjörsbruden

..svårt...kan bara berätta hur jag ska göra det.... :)

Jag ska skära av stjälken på en bauta stor ros o lägga den på ett fat eller låg skål. Sedan ska jag lägga ringarna ovanpå samt dölja allt med en näsduk eller dyl.

Så när vi ätit huvudrätten o ska börja på efterrätten så tänkte jag ta fram rosen o ställa den på bordet.....eller så tar jag rosen m ringarna i soffan där allt började.... får se..

I själva frieriet så har jag tänkt berätta lite mer utförligt om mina känslor o ev motivering till varför jag vill tillbringa resten av livet tillsammans med honom.....

I grova drag vad jag tänkt!!!

Lycka till!

• nyfiken journalist

Hej modiga tjejer!

Jag söker just nån av er! Jag jobbar som journalist på P3 och vill uppmärksamma att det är skottår i år. Jag vill träffa någon som har tänkt att fria på skottdan ... Om förberedelse (ringar, middag) hur ni har tänkt att göra det osv ...

Jag jobbar i Göteborg, men kan tänka mig att åka en liten bit (så det hade varit bra om du bor någonstans i västsverige)... Och självklart kommer det inte att sändas så att din kille hinner höra det innan du har gjort det ...

Vad sägs??? Skulle vara superkul om någon av er vill ställa upp:)

mejla mig på samira.othman@sr.se så hör jag av mig! Å lycka till!

• Nalle Puh 40

Tack så mycket, börjar faktiskt bli lite nervös

• ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2008-02-24 19:50:07 följande:

Tack så mycket, börjar faktiskt bli lite nervös
    Ja...det börjar kännas i nerverna nu!!!!

I helgen var jag ute o shoppade med svärmor (invigen i planerna), hittade röda tygservetter på Hemtex som jag ska duka med på fredag!! O så köpte jag Sonja Aldéns skiva -Till dig!

Smyglyssnade på den igår när sambon var ute....SÅ BRA!!!
    Har nu kommit fram till att jag ska spela låten "Till dig" innan jag ska fråga....
  • Hansu

Jag ville bara säga LYCKA TILL åt er allihopa!! Jätteroligt med era frierier!! :)

• MrsThurhagen

Skojjigt detta med skottdagen, då blirdet fart!! Själv ska jag på flådigt bröllop då när min kompis gifter sig. Han heter för övrigt SKOTT i efternamn. Pricksäkert:D

Svar på tråden Fria på skottdagen,lite panik!!!