• SidenRos

hur mycket?

hur mycket pengar kan man ungefär räkna med när det gäller mat o dryck till ca 30 personer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-20 13:43
    asså vi har inte rikitigt bestämt maten en men vi har en ganska låg budget på hela alltet så det får inte komma o kosta så mycket men kan man ha ca 6000 +eller- nån tusen lapp eller är det för lite? vi kommer ju inte att bli så många ..

• Svar på tråden hur mycket?
  • Äntligen dax!

Det beror ju liksom på... ;)
    Trerätters, buffé, hemlagat, catering, vilken sorts rätter osv osv???

Tex, vi hade hemlagad buffé, och på en höft räknat kostade maten oss inte mer än 2500:- totalt... + Dryck som jag inte riktigt har koll på i dagsläget, men samma där - beror ju också på: bar, tysklandssprit, systembolaget, hur mycket ska bjudas på osv osv...

• pallesj

Vi är ca 30 pers till mat, och det kommer kosta med 3 rätters, vin eller öl till maten och champag´ne innan och avec efter, ca 17000kr. Då inger även lokal hyran i de priset

• pojomo

du får kolla upp med nån catering. Jag kollade på buffe för 28 pers å det skulle gå på 3600:- tror jag det var.

• SidenRos
    pojomo skrev 2008-02-20 14:04:40 följande:
    du får kolla upp med nån catering. Jag kollade på buffe för 28 pers å det skulle gå på 3600:- tror jag det var.
    okej ja jag får göra de=)
  • stinakina

Vi ska bjuda på förrätt, buffé och bröllopstårat till efterrätt.
    Tårtorna kommer att kosta oss ca 1000:- (ca 70 personer)
    Maten kostar 200:- per person (förrätt, buffé, dukar, servetter)
    Sen tillkommer personalkostnader, 250 kr/personal och timme

Dryck betalar vi också extra för, vi ska bjuda på "bubbelvin" innan, rödvin till maten och avec till kaffet...sen har vi betalbar!

Vi räknar med ca 15000:- mat och personal
    Tårtor 1000:-
    Alkohol ca 7000:- (men vi får förhoppningsvis in hälften i betalbaren senare)

• SidenRos
    stinakina skrev 2008-02-20 14:27:11 följande:
    Vi ska bjuda på förrätt, buffé och bröllopstårat till efterrätt.Tårtorna kommer att kosta oss ca 1000:- (ca 70 personer)Maten kostar 200:- per person (förrätt, buffé, dukar, servetter)Sen tillkommer personalkostnader, 250 kr/personal och timmeDryck betalar vi också extra för, vi ska bjuda på "bubbelvin" innan, rödvin till maten och avec till kaffet...sen har vi betalbar!Vi räknar med ca 15000:- mat och personalTårtor 1000:-Alkohol ca 7000:- (men vi får förhoppningsvis in hälften i betalbaren senare)
    okej men vi kommer inte ha någon personal utan vi ska gifta oss boreligt och sen bjuda på mat och tårta hemma så allt annat gör vi själva så där tjänar man ju in lite pengar
Svar på tråden hur mycket?