• Atredot

Manlig tärna/kvinnlig bestman

Då min bäste vän är kille så ska han vara tärna, han vägrar dock klänning :) Kunde tänka sig en kilt....han som har långt rött hår skulle ju passa jättbre i en grön klänning...allvarligt talat är det fler som ska en manlig tärna/ kvinnlig bestman?

• Svar på tråden Manlig tärna/kvinnlig bestman
  • jordgubbar och oboy

Har iofs tjejkompisar som tärnor men om är han din bästa vän och det är i hans sällskap du vill vara när du förbereder dig för din stora dag så tycker jag att det är självklart att han skall vara tärna!

• jordgubbar och oboy

Glömde fråga vad han ska ha under kilten..

• sowa65

vår bestman skulle vara kvinna om vi valt hans bästa vän, men vi valde ändå att bjuda henne som gäst och välja näst bästa vännen som bestman. jag tror inte man tänker på att ni har manlig tärna/kvinnlig bestman mer än att de "står på fel sida".`(hoppa över den gröna klänningen... ;) )

• Atredot

OBS!!!
    Jag frågar inte om det är OK, för det bestämmer jag och blivande maken.. jag undrar om någon mer har det...hur reagerade släkt/vänner osv

• Mirri

Vi vänder också på traditionerna. Markalken är kvinna i klänning och min tärna är visserligen också kvinna men hon kommer garanterat ha kostym för hon har ALDRIG klänning och jag tänker då inte tvinga henne att ha något hon inte trivs i.

Jag var på en kompis bröllop förra året och hon hade en manlig tärna, eller ja, det var blandat på båda sidor. De hade löst det med färger, vem som hörde vart. Brudgummens följe hade en färg och bruden en annan. Båda färgerna gick igen i deras färgtema. Och så ställde de upp sig på respektive sida i kyrkan så klart. Det var jätte fint.

Jag tror inte det var någon som tyckte det var konstigt och även om det vore det så är ju det strunt samma för det är trots allt ERT bröllop och ni gör som ni vill! Kanke borde vi hitta på nya termer "tärne" och "marskalka" kanske ?

• April2oo9

Jag ska ha min syster och min absolut bästa killkompis :) Ska försöka få dom att hitta kostym och klänning i liknande färg och stuk :)

• Ab fab

Vi vände- jag (bruden) hade min bäste vän (som är man) som bestman. Min make hade sin bästa vän (en kvinna) som bestman. Funkade jättebra. det enda var att min bestman inte blev medbjuden på möhippan.

• Blondie77

jag har bestman och min m2b har också bestman :) Min bestman har frågat om han måste ha klänning men kostym duger fint ;)

• misstrixie
    Atredot skrev 2008-02-21 18:23:10 följande:
    Då min bäste vän är kille så ska han vara tärna, han vägrar dock klänning :) Kunde tänka sig en kilt....han som har långt rött hår skulle ju passa jättbre i en grön klänning...allvarligt talat är det fler som ska en manlig tärna/ kvinnlig bestman?
    Han kan inte tänka sig en sån där Beckham-kjol?

Blir säkert jättebra, blir nästan lite avundsjuk för jag skulle gärna vilja ha en så nära killkompis.
Svar på tråden Manlig tärna/kvinnlig bestman