• piamd

hur gör man?

var börjar man, nu nr det är bestämt, känns som en evig djungel av massor av val, vad behövs för papper? vad är det man ska ha på ett bröllop? hur panerar man?

• Svar på tråden hur gör man?
  • MissieA

Jag är med i början av planeringen men har hängt här på BT i 1 år (letade efter tips till en möhippa jag fixade).

Mitt tips är att du INTE ska få panik och läsa alla olika slags trådar för då blir man bara tokig hehe, utan läsa trådar som intresserar dig och som du kan bli insprerad av. Man lär sig så mycket här på BT.

Har ni pratat lite om hur ni vill ha det?? Då är det bara att sakta men säkert börja leta..

• Mi och Nez

En budget är bra att börja med. Vad är rimligt att ni kan spara ihop? Sedan bestämms väl gästantalet lite utifrån det. För ett genomsnittsbröllop brukar man räkna 1000:- per gäst.
    Tex vi ska ha ca 70 säster och räknar med en budget på 80.000. Vill man sedan ha det lyxigare så ökar man såklart på eller känner man att man vill göra allt själv så kan man säkert dra ner också. Men tyvärr kostar det mesta mer än man först tror...

Sedan är väl plats för bröllopet och datum dags att tänka på. Samt festlokal. Gästlista och inbjudningskort bör vara klart ca 4 mån innan resonerar vi i alla fall.

Mat, dukning, klänning, ringar och detaljer blir sedan nästa lyxproblem... vad ska man välja.

BT är ett underbart (roligt) verktyg som vi har haft mycket nytta av på vägen. Lycka till!

• emmalottan

vi kommer vara 40-50pers och har en budget på 40.000 så det går att få till rätt billigt, men glöm inte att räkna med ALLT! bordsdekor, hyra porslin/bestick/dukar?! blommor, placeringskort, inbjudningar, tackkort, ringar, klänning, skor, smycken, mat, dryck, ev. personal, musik och ljus, ris/såpbubblor/ballonger, lokalhyra, hotell, osv, finns det något stopp??

Svar på tråden hur gör man?