• Monken

Färga satinskor?

Just som rubriken säger... Kan man färga satinskor? Skulle vara kul att kunna använda sina skor fler ggr och då vill man ju kanske inte ha vita...?

• Svar på tråden Färga satinskor?
  • MagDan

Ja då man kan färga in satinskor med textilfärg. Har gjort det ett flertal gången - men det är några år sedan sist. När jag köpte färgen så fanns den på konst- eller tavelaffärer. Jag tycker själv att det låter konstigt så du kan ju kolla upp om det finns andra ställen som säljer sådan färg oxå (det är ett pulver som man löser upp i vatten). Men summasummarum -man kan färga in skorna i en ny färg Lycka till!

• Ickaflicka

Vissa butiker färgar in sidenskor, tex Svahns i Stockholm, om du inte vill göra det själv, alltså!

• Monken

Å, tack vilket bra tips!

Ickaflicka skrev 2008-02-25 11:29:09 följande:
    Vissa butiker färgar in sidenskor, tex Svahns i Stockholm, om du inte vill göra det själv, alltså!
  • Zozo

Obs att det maste vara SIDENsatäng! Konstmaterial kan man mig veterligen inte fârga pa detta sätt.

• Monken

Hmm, okej. Jag tror kanske inte att det är siden satäng... skorna kostade bara 450:- Iofs är det ju ganska snyggt att ha ivoryfärgade skor på sommaren, men det hade ju varit mer användbart om man kunde färga dem svarta.

• a wife to be

Man kan även köpa färg på Panduro.

Svar på tråden Färga satinskor?