• Ladylike

Vad tycker ni om att jag som tjej skulle fria?

Jag och min sambo har barn ihop. Vi vill leva hela livet ihop och planerar att gifta oss ngn gång i framtiden. Min sambo är ingen romantiker och inte jag heller. Vi kommer att gifta oss Borgerligt, men ändå för kärleks skull! Jag väntar på att han ska fria men så som jag känner honom så kommer det dröja länge. Inte för att han inte vill gifta sig utan för att han får "inte ändan ur vagnen" och vet säkert inte heller hur han ska
    göra . Jag börjar fundera på att fria själv, inget märkvärdigt frieri utan helt enkelt bara fråga. Jag längtar efter att bära ring som symboliserar vår kärlek och samhörighet. Ska jag fria? Eller är det totalt oromantiskt att jag som tjej gör det? Själv är jag lite kluven...

Trött på att vänta.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att jag som tjej skulle fria?
  • hondafreak

Det är väl bara att fria på !!!! Killarna måste inte göra det tycker jag, så kör du !

• Champis_Sanna

DU är som jag Jag funderade på det i början på veckan och i mitten hade jag fått nog och friade... och det var inte skottår men vad gjorde det när jag fick det svar jag ville? Jag tycker du ska ta saken i egna händer och slå till!

• bartan

Det är absolut inget fel i att du som tjej friar. Jag gick också och väntade men på nyårsafton tog jag modet till mig och ställde frågan och helt plötsligt sa han JA.

• jelikr

Klart du ska fria...
    Du har ju skottdagen inom räckhåll...
    Kör hårt!!!

• trampetroll

Jag friade och det var helt fantastiskt (om jag får skryta lite När det gällde min karl blev han så lycklig över att jag tog det steget och inte "förväntade" mig att han var den som ska göra det liksom.
    Du kan läsa om mitt frieri på vår hemsida
    www.drottz.weddingannouncer.com

• trampetroll

För övrigt friade jag inte på en skottdag. Tycker det är lite löjligt att det finns en särskild dag då en tjej bör fria på bara för att man är just tjej. Fria om du vill och när du vill!

• jelikr

Självklart kan en tjej fria precis när som helst. Skämtade bara om skottdagen...
    Det är helt upp till varje par hur man är.
    För mig var det inget alternativ att fria för min sambo har gjort det väldigt klart att skulle det nån gång bli ett bröllop så var det han som skulle fria.
    Han är lite gammaldags på det planet...

• lillaängeln

Vill du gifta dig med din käraste varför skulle du då inte kunna fria? Självklart ska du göra det om du vill. Han borde bli precis lika smickrad som vem som helst som får ett frieri riktat mot sig, du är ju kvinnan i hans liv som dessutom vill ha honom som din äkta man. Kan det blir vackrare än så?

Är det viktigt för dig att han friar eller tror du att han gärna vill vara den som tar steget så får du väl ha tålamod och vänta in honom, men det verkar inte som så är fallet.

Go for it Girl!!!

Lycka till!

• Bluerose

Självklart kan du fria :), Jag gjorde och fick ett ja! Ska gifta oss 080726. Håller tummarna för dig

• sokkerstruten

Jag friade naken till en naken sambo i ett badkar med ljummet, nästan kallt vatten utan bubblor och utan levande ljus. Bara en tänd badrumslampa! hade ring å allt ihoppa! (var inte meningen att det skulle bli just då, men kunde inte vänta en sekund till!) hehe

• Lilla My

Nej det är inte 1800-talet heller. Klart du ska fria!

• Ladylike

Kul med era synpunkter! Ska fundera lite på om det är viktigt fö mig att HAN friar eller ej. Jag tror det är viktigare att bli gift med honom snart än att vänta in honom

Svar på tråden Vad tycker ni om att jag som tjej skulle fria?