• September mys

föräldrar som betalar

Ni som har föräldrar som betalar/betalat har de tagit lån för det? surfat runt lite och många som har föräldrar som betalar har även haft "lyxiga" bröllop, och jag undrar nu hur dessa föräldrar har haft råd?

• Svar på tråden föräldrar som betalar
  • bruden08

Våra föräldrar kommer att vara med att betala de har inte tagit lån sdkulle aldrig gå med på att ta emot pengar som de behövt låna för att ge oss då har de ju inte råad att göra det.

• postchaffisen

Vet att min ammma kommer sponstra med lite men vet inte riktigt hur mkt. Skiter egentligen i summan utan den kommer som en bonus sedan efteråt o vi betalar allt själv. Kan ju ha de pengarna till nån kul resa framöver istället

• zsandora

Min far har lagt in en stor peng, och vi hoppas att m2b far oxå gör de, men de bägge två är egna företagare....
    Försöker ändå komma undan så billigt som möjligt men de e svårt

• MissieA

Våra kommer betala hela bröllopet, men det är något båda har sparat för och vill ge oss det som en gåva, så det är något dem själva vill och nej dem har inte tagit några lån.

• MissieA

Måste lägga till att vi aldrig hade gått med på att ta emot pengar om de hade lånat, hade inte mått bra av att andra drar på sig skulder för vårt bröllop.

• Fröken Figo

Min far har ett antal egna aktiebolag som går extremt bra. Så det är inga problem för honom att ha råd med ett bröllop. Även i Sverige finns det ju de som har väldigt mkt pengar... Som överallt liksom.

Jag tycker det är lite lustigt att folk tror att "alla svenskar har samma ekonomi", så är det verkligen inte. Det finns klasskillnader även i Sverige. Att neka det är ju bara att blunda. Det finns misär och det finns överdåd.

• JohanoCissi

Mina föräldrar och svärföräldrar ska tillsammans betala ca 30 000 och det har inte nån tagit lån på. Skulle definitivt inte ta emot lånade pengar. Jag är väldigt tacksam för att dem ställer upp. De betalar all mat, tårta och sprit.

• KIKKIHOLMBLAD

Mina föräldrar betalar ca 60% av hela bröllopet, mina blivande svärföräldrar ca 30% och resten.

Det var mina föräldrar själva som valde ett dyrare ställe för middag & fest eftersom de tyckte det var så fint och gärna ville bjuda oss på detta.

Ingen har behövt ta lån för detta.

• Mats brud

Mina föräldrar kommer att betala en del av vårat bröllop. De kommer absolut inte låna till det. Jag hade inte kunnat ta emot lånade pengar, hade kännts alldeles fel för mig. Då hade vi hellre haft ett ännu enklare bröllop än det blir nu. Mamma och pappa kommer bjuda på middagen, gissningsvis både mat och dryck. Sen har mamma bett att få betala min klänning, det var något jag absolut inte förväntade mig men blev väldigt glad över. Om jag känner mina föräldr rätt så blir det en hel del andra småutgifter i samband med bröllopet som de tar på sig, bensin och sånt...

Svar på tråden föräldrar som betalar