• förlovad julafton 2007

Tips på annorlunda "dejt" med ens älskade!

Jag och min sambo har varit tillsammans i fem år. Vi har en dotter på snart 2 år och vi har för det mesta kul ihop.

Nu känner jag att jag behöver era tips på vad man kna hitta på när man har tid över för varandra. Med barn och utan barn. Inte vanliga saker som bio, middag eller shoppingrundor utan något som är lite romantiskt, roligt eller bara mysigt. Till exempel berättade en kompis att hennes kille sen en tid tillbaka hade fixat en dejt för de båda och ordnat med barnvakt. Han hade lånat en moppe och de hade åkt ut på den tillsammans som om de var femton och buskört, ätit mjukglass och suttit på stranden. Alltså det är något i den stilen jag är ute efter. En "dejt" som får ens knä att bli svaga eller får en att storkna av skratt!

• Svar på tråden Tips på annorlunda "dejt" med ens älskade!
  • Troll-P

Gå och bowla.
    Åk gokart.
    Vandra i skogen, medtag picnic, fortsätt vandra och kom fram till ett mysigt ställe där ni får mat och sedan blir hämtade.
    Återvänd till första dejten.
    Köp pizza som ni äter med fingrarna vid havet.

• Maria2009

Så här på vintern (snö är en förutsättning... ) - ta er till en fin plats och grilla lite korv och marschmallows, bygg en snögubbe och ha snöbollskrig!

Kanske inte en date, men ändå - jag och min sambo brukar fara ut och åka bil bara lite på måfå, och om vi hittar några spännande småvägar brukar vi åka in och kolla vad som finns där! Har lett till flera nyupptäckta spännande och vackra ställen. Går så klart att utföra med cykel också!

• förlovad julafton 2007

Åh vad fina tips!!! Tyvärr inte en gnutta snö i skåneland dock... Mer mer...

• Zozo

Ga ut och ät söndagsbrunch efter en langpromenad.

• Fejs

Att bara gå upp för att fixa frukost, hämta färdig lagad mat o bara vara o älska en hel dag.

• idafrida

Fixa barnvakt och se till att vara hemma före honom. Överraska med värmeljus och levande ljus och blommor överallt i lägenheten/huset när han kommer hem, förbered ett mysigt skumbad (om ni har badkar) med champagne och jorggubabr eller snittar som man kan äta i badet. Och en picknick på golvet, med en filt och picknickkorg och vin, gärna en brasa om ni har öppen spis eller dyl.

• förlovad julafton 2007

Det är intressent det där med att stanna hemma och älska en hel dag. I fantasin är det ju så underbart men i praktiken...är jag helt för rastlös för det och jag har inte kommit till det stadiet i min sexualitet när jag pallar ha sex flera gånger om dagen - omättligt
    ...tyvärr!!!

• Ullis070707

Jag och min man har några gånger packat med oss lite matsäck och något sällskapsspel för att sedan åka till Arlanda och satt oss i nån soffgrupp och fikat och spelat spel. Hur mysigt som helst och passar utmärkt även när det är dåligt väder!

• Zozo

Arlanda?? Kan det vara mysigt? (Sjâlv har jag inte varit där pa 15 ar eller sa) men har svart att tänka mig aka in till Charles de Gaulle och spela spel..

• Mirranda

förlovad julafton 2007 skrev 2008-02-27 12:55:25 följande:

Det är intressent det där med att stanna hemma och älska en hel dag. I fantasin är det ju så underbart men i praktiken...är jag helt för rastlös för det och jag har inte kommit till det stadiet i min sexualitet när jag pallar ha sex flera gånger om dagen - omättligt...tyvärr!!!
    Ha ha ha ha, jag håller med precis! Skönt att det fanns fler..
  • egensinnig

Bygg en koja inne med filtar o ha picknick i den. Ta med bärbar dator laddad med mysig film in i kojan - sitt tätt, tätt ihop - mysigt!!

Gå på auktion och köp något tillsammans. Gårdsauktion, antikviteter, maskiner det finns mängder med olika auktioner, lite spännande att va md i budstriden!

Gå en kurs - dans, matlagning, språk, målning, jakt el vad man nu är intresserad av.

Åk till ett äventyrsbad typ Lerum, Borås, Fredrikshavn o lek o plaska bland vågor o bubblor!! Avsluta sedan med champagne på hotell!!

Gå på vinprovning, choklad, whiskey el cigarrprovning!!

Gör en skattkarta och lägg ut ledtrådar som den andre får följa. Nästa date är det andres tur att göra samma sak.

• SandraKristof

Vet att det krävs såväl pengar som lite planering, men åk på Spa! Min absoluta rekommendation, ger avkoppling och njutning till max. Kom hem fulltankad med energi så kan ni leva på det i flera veckor, även i vardagsstressen!

• GladaEmma

Om det är fint väder så tycker jag ni kan ta en tur till Österlen och gå en runda på stranden och sen äta på nån fin liten restaurang.

Skånes djurpark?

• Zozo

Ak till Kullaberg och ströva omkring med picknick eller Hallansvâderö och cykla.

Ta bilen över till Köpenhamn och hitta pa nat kul. Kör sedan upp längs Kustvejen mot Helsingör och ät pa nagon av de mysiga krogarna som ligger längs havet.

• förlovad julafton 2007

Åh vilken mysig idé med Koja....det kan man ju göra med barn också som en kul grej även om det såklart blir hundra gånger mysigare på ett helt annat sätt om man bara är vi två :-O

• bride09

Sommartips:
    Åk till en strand mitt i natten och bada näck!!!
    Kul, kallt och spännande (när vi gjorde det kom det oväntat besök, så vi stod och kramades hur länge som helst under badlakanen )

• förlovad julafton 2007

hihi...jag älskar bada näck..inte som nudist eller så men det är lite kittlande att smyga ut i natten och kramas i vattnet lite...åhhh..det ser jag fram emot! En bokad dejt i almanackan helt klart!

• bride09

Ännu bättre blir det om man tar med lite varmt att dricka och nåt mumsigt att mumsa på efteråt!!

• förlovad julafton 2007

Åh ja vad länge sen det var man var i Helsingör. Zozo har du tips på trevligt och billigt! vandrarhem/hotell där också kanske?

Svar på tråden Tips på annorlunda "dejt" med ens älskade!