• Kärlek ger näring åt själen

Bestman?

Min m2b fråga mig igår om vem som skulle vara hans bestman.

Han står mellan sin bror och sin barndomsvän.

Jag svara han att det är egentligen bara han som kan bestämma det. Och vem han trodde skulle klara av att vara i rampljuset under cermonin. Vilket han sedan kom fram till var han barndomsvän då hans bror ska agera fotograf med.

Men hur gjorde era m2b? Vem har de valt som bestman?

jag tycker det är så svårt att bestämma då man inte vill såra någon.

• Svar på tråden Bestman?
  • Jessica o Daniel

min m2b valde sin bror,men mest för att det kändes som en självklarhet...!

• Kageburk

Vännen, broren är ju delaktig ändå. Vi har valt våra vänner.

• postchaffisen

Tror inte jag ska ha någon faktiskt. Går rätt bra utan

• Kärlek ger näring åt själen

Nackdelen är den att jag ska ha tärna Och det kan kännas dumt om det är en tärna men ingen bestman

postchaffisen skrev 2008-02-27 15:29:03 följande:
    Tror inte jag ska ha någon faktiskt. Går rätt bra utan
  • stinakina

Min M2B ska inte ha någon, våra respektive döttrar däremot ska vara tärnor...så det blir på ett sätt bara vi familjen!
    Sonen som kommer att vara 1½ år kommer nog att få sitta med sin mormor och morfar...

• matildaochniklas

Vi ska inte ha vaken tärna, marsalk eller bestman.
    Gissa om min m2b´s kompisar är arga!! De vill alla vara bestman och tycker att det är hela grejen med bröllop.

• 2008-08-09

Min m2b valde sin barndomskompis till marskalk, precis som jag gjorde med min tärna.
    Vi har båda 2 bara äldre syskon, så det var liksom inte aktuellt..

• Blondie77

min blivande har valt att barndomskompisen fixar svensexan och är "bestman" men i kyrkan kommer hans bröder stå med han vid altaret. Jag har varit på fler bröllop där man delat upp det på det viset och det har funkat fint :) Jag har också bestman men han får göra allt, möhippa och vara mig behjälplig under den stora dagen och stå med mig vid altaret...det enda jag är orolig för är att han ska hjälpa mig på med klänningen, den har lite avancerad snörning och det vet jag inte om han kommer klara av haha jag får nog ha mammas hjälp med det men jag ska låta han våndas i 6 månader över att han måste ordna den biten också :)

• JohanoCissi

Min m2b vill inte ha någon bestman...anledningen var enkel: Han kunde inte välja för han ville inte såra någon. Jag tyckte ju att det var självklart att han skulle ha bestman men jag har helt enkelt fått acceptera att det är så han vill ha det. Det är ju hans bröllop också.

• Anettan73

Vi kunde inte välja på vars 3 som vi hade i åtanke så vi tog alla 3.
    3 tärnor o 3 bestman...

• Balinda

vi kunde inte heller välja men vil delade upp det så alla fick plats på nåt sätt. 3 tärnor ( min syster + 2kompisar) två bestmän, 2 kompisar, min svåger sjöng i kyrkan, värdpar var två andra nära vänner gifta med varandra, toastmaster + madame, vår bästa vänner, sen hade vi två brudnäbbar, våra syskonbarn på varsinn sida..

• Joji
    Anettan73 skrev 2008-02-27 19:56:17 följande:
    Vi kunde inte välja på vars 3 som vi hade i åtanke så vi tog alla 3.3 tärnor o 3 bestman...
    Precis samma som oss!!!
  • Fru Koltrast
    Anettan73 skrev 2008-02-27 19:56:17 följande:
    Vi kunde inte välja på vars 3 som vi hade i åtanke så vi tog alla 3.3 tärnor o 3 bestman...
    Det blir antagligen samma för oss, 3 tärnor och tre bestman. Men..vi har inget kyrkligt bröllop och jag vet egentligen vad de ska göra.
    Jag antar att tärnor och bestman är med vid förberedelserna innan vigseln, men vad är det mer som de ska göra?
  • MadMat

Jag och min m2b ska ha en tärna och en best man. Vi valde våra barndomsvänner!!!

• TigerLinn

när min m2b skulle välja bestman blev ajg förvånad. han har två bröder var av en står han väldigt nära. jag trodde han skulle välja honom men inte det. han valde en kompis som jag då känt ca 1 år. och jag tror (har inte frågat) att han valde just den kompis för att han själv är gift han är lugn och bra att ha med sig han kan hålla koll på saker mm.

• AllStared

Min blivande har ingen bror och känner inte att han vill ha nån bestman, så vi skippar de. :)

Svar på tråden Bestman?