• Blondie77

Tips på egna sockerbitar!

Jag skulle vilja ha tips på hur man kan piffa till sina sockerbitar!!! Någon som har någon kul ide?

• Svar på tråden Tips på egna sockerbitar!
  • Blondie77

vad använde du för hjärtan? jag har hjärtformat strössel men dom kanske är i minsta laget.

• Blondie77

jag har sett dom på tradera, dom är jättegulliga men jag är lite sugen på att pyssla till dom själv :) ska åka till ica i morgon och spana in utbudet av kristyr mm..tack för tipsen!

• Blondie77

det finns ju blå karamellfärg, kanske går att göra blå kristyr att dekorera med? :)

• Blondie77

det var ingen dum fråga för jag vet inte hehe tror dock det är enkelt, typ florsocker, vatten och färg...och ättika tror jag men är inte säker...googla på det hittar du säkert recept annars tror jag det brukar finnas recept på typ florsockerpaketen

• Blondie77

precis nått sånt hade jag tänkt att göra! ser ut som man bara spritsat kristyr på, stämmer det? hoppas det finns färdig rosa kristyr så man slipper göra egen hehe vore perfekt med en lite färdig tub så man bara kan spritsa på :)

• Blondie77

jag kom precis hem från ica maxi, dom hade bara vit kristyr :( dom hade pyntgele i olika färger men den blir väl inte hård...suck..någon som vet en butik som säljer den färdiga färgade kristyren runt vänersborg/uddevalla/trollhättan trakten?

• Blondie77

jagfrågade faktiskt aldrig någon men å andra sidan har vi ju coop, hemköp och ett ica kantum i stan så jag får kolla upp dom buikerna också :)

Svar på tråden Tips på egna sockerbitar!