Namnsökning
Tänkte bara tipsa om en kul sida...
www.scb.se/templates/Standard____31245.asp
Tänkte bara tipsa om en kul sida...
www.scb.se/templates/Standard____31245.asp
Kan bara meddela att ingen man i Sverige
heter Petternicklas...
Kul!!!
Skoj att se hur många som heter samma.
Nu heter jag ju Jenny och det är ju jättevanligt....
Hahaha. Kan konstatera att fler än jag är lättroade på fredagar :D Underbart!
Däremot finns det 25 män med namnet Snorre...
Om man nu ska fortsätta på den tråden vill säga....
hmmm trodde inte det skulle finnas men det finns 249 män som heter marie varav 6 heter det som tilltalsnamn...
Marie på män....aldrig hört....
Hihi - franskättade kanske (får vi kanske hoppas...)
ja jag tänkte nog det jag också.....man undrar ju hur det går när dom presenterar sig annars....dom förväntar sig en liteochn feminin varelse sedan kommer en stor man inramlandes
Japp; min paraglidinginstruktör var en stadig machoman i 50-arsaldern och hette Jean-Marie. I Frankrike är det ganska vanligt, men da mest i dubbelnamn..
Jag puffar upp denna tråd åt TS...
Marie och Maria är väl rätt vanligt i sammansättningar på män i katolska länder? Tyska, franska, spanska, typ.
Ännu konstigare är det då kanske att det finns 49 personer som har efternamnet Anders och 8 kvinnor som har förnamnet Anders . Av dessa har 3 namnet Anders som tilltalsnamn/förstanamn.
Mmm, jag har en kompis som heter Persdotter i förnamn (dock inte som tilltalsnamn) och det är ju ett fadersnamn.
Jo, det är precis så jag menar. Men viss skillnad på Persdotter o Ahmed, kanske ändå? Nåja - jag har frågat en gubbe på skatteverkets namnenhet en gång o han såg inget konstigt i det.
Haha, över 13000 i sverige har min blivandes efternamn, som vi kommer att ta efter bröllopet.
Bara ca 1000 har mitt....
Men jag visste ju redan att jag byter bort ett rätt ovanligt namn mot för hans rätt "vanliga"...så det är lugnt!
Det är ju iaf inte Andersson, vilket över 270 000 heter!..
Jag ska ta min m2b efternamn, det finns 15 som heter så i Sverige. Jag ska även behålla mitt som mellannamn, det finns över 208000 som heter det
Enligt sidan så har...
5 personer mitt efternamn
4052 personer min m2b:s efternamn
Glad ändå att jag ska behålla mitt...