• Svar på tråden Namnsökning
  • silvera

Kan bara meddela att ingen man i Sverige
    heter Petternicklas...

• jelikr

Kul!!!
    Skoj att se hur många som heter samma.
    Nu heter jag ju Jenny och det är ju jättevanligt....

• GladaEmma

Hahaha. Kan konstatera att fler än jag är lättroade på fredagar :D Underbart!

silvera skrev 2008-02-29 14:33:11 följande:
    Kan bara meddela att ingen man i Sverige heter Petternicklas...
  • jelikr

Däremot finns det 25 män med namnet Snorre...

• jelikr

Om man nu ska fortsätta på den tråden vill säga....

• grabbarna

hmmm trodde inte det skulle finnas men det finns 249 män som heter marie varav 6 heter det som tilltalsnamn...

• jelikr

Marie på män....aldrig hört....

• GladaEmma

Hihi - franskättade kanske (får vi kanske hoppas...)

grabbarna skrev 2008-02-29 14:48:39 följande:
    hmmm trodde inte det skulle finnas men det finns 249 män som heter marie varav 6 heter det som tilltalsnamn...
  • grabbarna

ja jag tänkte nog det jag också.....man undrar ju hur det går när dom presenterar sig annars....dom förväntar sig en liteochn feminin varelse sedan kommer en stor man inramlandes

GladaEmma skrev 2008-02-29 14:49:22 följande:
    Hihi - franskättade kanske (får vi kanske hoppas...)
  • Zozo

Japp; min paraglidinginstruktör var en stadig machoman i 50-arsaldern och hette Jean-Marie. I Frankrike är det ganska vanligt, men da mest i dubbelnamn..

• silvera

Jag puffar upp denna tråd åt TS...

• Nessan

Ännu konstigare är det då kanske att det finns 49 personer som har efternamnet Anders och 8 kvinnor som har förnamnet Anders . Av dessa har 3 namnet Anders som tilltalsnamn/förstanamn.

• anne på grönkulla

Det finns kvinnor i Sverige som har Ahmed registrerat som förnamn - men de är muslimska invandrarkvinnor som har fadersnamn - typ Fatima Ahmed Mohammed (tilltalsnamn, faderns namn, farfaderns namn, blir förnamn, förnamn, efternamn i svensk folkbokföring). Men jag tycker det blir konstigt, det borde kanske snarare bli som ett mellannamn? Men å andra är ju fadersnamn ibland registrerade som förnamn i svenska namn också.
  • Nessan

Mmm, jag har en kompis som heter Persdotter i förnamn (dock inte som tilltalsnamn) och det är ju ett fadersnamn.

• anne på grönkulla

Jo, det är precis så jag menar. Men viss skillnad på Persdotter o Ahmed, kanske ändå? Nåja - jag har frågat en gubbe på skatteverkets namnenhet en gång o han såg inget konstigt i det.

• 2008-08-09

Haha, över 13000 i sverige har min blivandes efternamn, som vi kommer att ta efter bröllopet.
    Bara ca 1000 har mitt....
    Men jag visste ju redan att jag byter bort ett rätt ovanligt namn mot för hans rätt "vanliga"...så det är lugnt!
    Det är ju iaf inte Andersson, vilket över 270 000 heter!..

• matildaochniklas

Jag ska ta min m2b efternamn, det finns 15 som heter så i Sverige. Jag ska även behålla mitt som mellannamn, det finns över 208000 som heter det

• misstrixie

Enligt sidan så har...

5 personer mitt efternamn

4052 personer min m2b:s efternamn

Glad ändå att jag ska behålla mitt...

Svar på tråden Namnsökning