• Virvel

Fler som äter Zoloft mot PMS?

Jag har precis käkat klart min första karta av Zoloft 25 mg mot PMS. Är det någon mer än jag som äter denna medecin?

Jag tycker att mitt humör har blivit betydligt bättre och alla i min omgivning märker skillnad.
    Nackdelen är att jag har fått en av dom tråkigaste biverkningarna och jag undrar om biverkningarna försvinner ju längre tid jag äter tabletterna?

• Svar på tråden Fler som äter Zoloft mot PMS?
  • Karga81

Min kompis åt soloft i gymnaiet eftr att hans mamma dött (det är ju ett antidepresivt läkemdel) och han hade jättsvårt att trappa sen, misslyckades flera gånger så var försiktig!

• Thailand 08

Vad fick du för biverkningar?
    Jag testade fast 50 mg och fick sluta med dom,fast det var inte mot PMS

• Virvel

Förmodligen så att han en betydligt större dos än vad jag gör. Dom som får Zoloft utskrivet för deppressioner brukar äta upp emot 100 mg istället för dom 25 mg som jag äter. Enligt läkaren så är det så otroligt liten dos så det ska inte vara några problem att sluta med dom.

Karga81 skrev 2008-03-02 11:44:03 följande:
    Min kompis åt soloft i gymnaiet eftr att hans mamma dött (det är ju ett antidepresivt läkemdel) och han hade jättsvårt att trappa sen, misslyckades flera gånger så var försiktig!
  • Virvel

Jag är väldigt trött och jag kan inte få orgasm längre. Vilket är en fruktansvärt tråkig biverkning som jag hoppas försvinner då jag aldrig har haft problem med det innan.
    Det känns som att jag är bedövad i underlivet. Konstigt.
    Thailand 08 skrev 2008-03-02 11:45:00 följande:

Vad fick du för biverkningar?Jag testade fast 50 mg och fick sluta med dom,fast det var inte mot PMS
  • Thailand 08

Det blir säkert bättre när du ätit dom ettag till

• egensinnig

Jag åt Zoloft i ca 1,5 år och mådde kanon första 2 veckorna. Sedan försvann lyckoruset tyvärr Och orgasmförmågan kom inte tillbaka förrän jag bytte preparat. SÅ be din läkare om något annat. Lite pinsamt att prata om just den biverkningen med läkaren men viktigt!

• Snart fru Nilsson

Ingen som prövat Femal balans?

• misstrixie

Jag har ätit Zoloft mot depression men det funkade tyvärr inte, fast det är ju en annan historia. Jag fick hur som helst väldigt jobbiga biverkningar men det mattades av gradvis. Att sluta var inga problem, och jag är ändå en person som jag tror har lätt att utveckla beroenden.

Hoppas det blir bättre snart!

• Virvel

Jag har pratat med min läkare och jag ska köra på i en månad till och sedan ska vi se hur jag mår. Har jag fortfarande samma biverkningar så ska vi testa ett annat preparat.
    Hoppas på att hitta något som hjälper då det är jobbigt för mig och min familj när jag blir så fruktansvärt otrevlig veckan innan mens.

egensinnig skrev 2008-03-02 13:09:49 följande:
    Jag åt Zoloft i ca 1,5 år och mådde kanon första 2 veckorna. Sedan försvann lyckoruset tyvärr Och orgasmförmågan kom inte tillbaka förrän jag bytte preparat. SÅ be din läkare om något annat. Lite pinsamt att prata om just den biverkningen med läkaren men viktigt!
  • egensinnig

Jag har testat Femal balans utan resultat. Zoloft hjälpte mot PMS men biverkningarna gjorde att jag slutade.
    Har nu lärt mig att leva med min PMS, planerar mitt liv, framför allt arbetslivet o fritiden efter när jag mår mindre bra. Så jag ska orka ändå. Är extra snäll mot mig själv o pysslar om mig när PMS:en slår till....Allt enligt rekommendation från min terapeut

• helene306

Jag provade och inbillade mig nog mest att de funkade, mådde precis likadant utan Femal.

Snart fru Nilsson skrev 2008-03-02 13:20:47 följande:

Ingen som prövat Femal balans?
    Jag fick Zoloft utskriven, provade och drogs med en hejdundrande punkthuvudvärk. Fick recept på Paroxetin (samma som Zoloft fast betydligt billigare) nackdelen med dessa är att jag blir illamående Provade i 2 månader, nu äter jag inga tabletter alls. Som egensinnig skriver ovan, jag försöker leva med den även om tålamodet är kort och ilskan kan rinna över, men om jag jämför med hur jag var från början så har min PMS blivit betydligt bättre!
  • Thildra

Jag har blivit rekommenderad Anafranil(10mg) mot PMS av en vän som är sjuksköterska.
    Har dock inte tagit mig i kragen o gått till läkare än.
    Men hon påstår att det har hjälpt både henne o hennes mamma, med samma problem. Kanske kan vara nåt att testa istället?

Lycka till!

Svar på tråden Fler som äter Zoloft mot PMS?