• 20080301

Nu är jag Fru Karlsson

Jag vaknade igår vid nio, klev upp fixade håret på min tärna, sen tvättade jag mitt hår och fönade det rakt. Åt lite frukost och sen bar det iväg ut i ösregnet. Hämtade tårtor och blommor. Min bukett är det vackraste jag sett men tyvärr har jag ingen bra bild på den ännu. har bara dom bilder min tärna tagit nu.
    Sen bar det iväg hem med buketten till mina föräldrar mellanlandade hemma för att torka om håret. For iväg till lokalen med alla saker som skulle dit, talade om vad jag ville med mina saker och sen släppte jag det till min toastmadams 14 åriga son som hade hand om dukning och upplägg av maten. I köket stod en 19 årig tjej och fixade resten.
    Fick löshår isatt, slöja och pannsmycket ditsatt blev en aning senså färden mellan lokal och hem skedde på 2 hjul i en väldig fart, iklädd långbyxor, underkjolen utapå för den fixade vi till det sista med inne i lokalen, 3 meter slöja och min bil är pytteliten =)
    Hem till mamma klädde på mig och sen for vi till kyrkan. Ceremonin var jättevacker och jag höll på att börja gråta när min 10 åriga sonskulle läsa sitt stycke högt inför alla. Är mycket stolt han var så duktig. Vi fick inga bra bilder efteråt för det vräkte ner med regn.
    Sen bar det iväg till lokalen och vi hade en jättetrevlig kväll.
    Natten tillbringade vi på ett underbart hotell. Ett helt rött rum med himmelsäng =)
    Nu till det tråkiga med vår dag. Först och främst det gick för fort förbi, har nästansom sorg idag. En jättekonstig känsla. Mitt råd är att njuta av dagen. Att inte hänga upp sig vid klädkoder osv jag har inget minne av vad alla hade på sig. Sonny minns inte ens in och utmarschen han var så nervös.
    hans skor gjorde succe och jag hoppas på enbra bild av det sen.
    det värsta av allt med hela min dag som verkligen förstörde var min mamma..... Jag försökte koppla bort henne igår men det var svårt och idag kom tårarna.
    Hon tyckte att mina blommor var fula, jag kom försent (vilket jag inte gjorde), jag såg fet ut, min underkjol var ful, varför hade jag utsläppt hår? Då hade vi inte ens kommit hemifrån. Sen höll hon på hela kvällen med pikar och glåpord åt mig. tack och lov hörde inte Sonnys släkt henne utan bara min familj och vänner. Hon jagade mina ungaroch sa att dom inte fick dricka mer dricka, att dom skulle sova direkt när dom kom hem och då åkte dom ändå hem med min tärna Sonnys dotter hem hit. Hon har kastat 2 av våra fulla engångskameror med alla bilder som fanns på dukningen av borden. jag sa att dom får parta till 12 idag bara dom lyder henne. Hon skulle ha med sig alla våra kuvert med gåvor från våra gäster i men jag låste in dom och tog med mig dom till hotellet,
    Mamma avslutade det hela med att högt och tydligt tala om för mig och hela världen att jag tilltalar henne med en otrevlig ton. Jag svarade henne att jag har inte sagt ett ljud (för jag försökte undvika henne hela kvällen) då sa hon igen: hör du inte hur du låter.
    jag fick veta idag att blicken jag gav henne då var dräpande, min kompis knuffade till henne och gav henne en blick som sa att nu räcker det. Hade hon inte gjort det hade jag antagligen klappat till min egen mamma på mitt egna bröllop.
    Bortser man från att jag har en mamma from hell så var det den mest underbara dag i mitt liv. Så fort bilderna kommer kommer dom in i galleriet så ni får se. Det finns ett fåtal där nu.

• Svar på tråden Nu är jag Fru Karlsson
  • AnnaochHenrik

Härligt att få läsa om ert fina bröllop, och jättefina bilder! Om man får säga så, din mamma pratar skit! Du var helt otroligt vacker! Jätteläckert med den röda klänningen. Vilken häfitg lokal ni var i också förresten!

• pojomo

För det första GRATTIS till eran dag.
    För det andra tycker jag synd om dig som har en sååå ELAK mamma. Kunde hon inte bara hålla klaffen nu på DIN stora dag. Jag förstår att du är både ledsen å arg på henne. Men det verkar som alla vet hur hon är ialla fall.

Men jag hoppas att ni får en god fortsättning och försök att glömma det tråkiga som hände å tänk på dom fina stunderna på bröllopet istället

• Miss Blue

Oj var lite snabb..
    Vad tråkigt med din mamma...tycker synd om er!!!
    Hoppas dagen blev okej iallafall - KRAM -

• agusti brud

Grattis, till er underbara dag !
    Synd bara att inte vuxna människor kan uppföra sig civiliserat.

• stinakina

Du/ni såg jättefina ut, vackert med en röd klänning, häftiga tårtor förresten

Synd att din mamma inte kunde knipa igen...

• pojomo

opps glömde ju skriva att du var ju jätte fin å vilken fin bukett.

• Jojjo82

Grattis till bröllopet! Lyssna verkligen inte på din mamma, ni var jättefina! Klänningen och blommorna var verkligen otroligt vackra. All lycka i framtiden!

• Semesterbruden
    Jojjo82 skrev 2008-03-03 08:31:36 följande:
    Grattis till bröllopet! Lyssna verkligen inte på din mamma, ni var jättefina! Klänningen och blommorna var verkligen otroligt vackra. All lycka i framtiden!
    Precis vad jag skulle skriva
    GRATTIS!!
  • Peters Fridelina

Grattis till den stora dagen!!! Skit i din mamma, skönt att du kan säga att det är ditt livs bästa dag trots henne. Då har hon mest varit en liten irriterande mygga och det känns ju bra.

En av mina bästa vänner ska spela när vi gifter oss. (Han är organist.) När vi pratade om vad han ska spela så sa han att det kvittar för vår del. Vi kommer ändå inte att höra något. Och det är säkert alldeles sant. Vi får se till att någon filmar vigseln så vi får höra vad han levererat. Så jag förstår din man. Hörde du musiken?

Svar på tråden Nu är jag Fru Karlsson