• Alllle

    Möhippa för ammande brud?!?!

    Just de! Hur ska vi fixa en sådan?? Någon som har några bra förslag? Är det på en speciell plats måste det vara i Skåne.
    Supertacksam för alla förslag!

  • Svar på tråden Möhippa för ammande brud?!?!
  • Lady o Lufsen

    Oj...svårt- vad är hon intresserad av?

    Om jag ammade, vilket verkligen kan dränera en på kraft och ork- så skulle jag önska mig en möhippa som var koncentrerad på att få återfyllning

    Ett spa-besök med någon form av behandling, kanske helkroppsmassage?
    Basta och sitta och sippa på ett glas Loka i bubbelpoolen kanske?
    En "magdanslektion" som skakade loss mina spända muskler?
    En måltid med många smårätter som jag kunde njuta av i lugn o ro...libanesiskt kanske?

    Men som sagt- vad är hon intresserad av?

  • Bling75

    Vi tog med vår trötta tvillingmamma till en kompis lantställe och hade en skön helg med massor med god mat och mys i soffan med en massa prat och fniss. Nästa morgon dukade vi upp riktig hotell frukost med massor av gott innan vi åkte hem igen.

    Jag tror att man uppskattar lugn och ro mest av allt när man nyligen blivit förälder. Vi var ju ett par stycken och de andra hade lämnat sina barn hemma så vi kunde hjälpas åt med barnen som var med.

    Ska hon ha med sig barnet så är det kanske skönt att vara i en hemliknande miljö där barnet kan krypa omkring istället för att flänga omkring förmycket på stan.

    Annars kan en ansvarsfull barnvakt på plats vara en bra idé om man vill gå på SPA, kanske mormor?

  • Nymåne

    Chokladprovning, kanske? Vill ni ha lite fart o fläkt så kanske go-cart, fyrhjulning? En ridtur? Beror på vad personen i fråga gillar? Är inte från Skåne, så jag vet inte vad som finns, men bara lite förslag...

  • Ickaflicka

    Beror ju på hur mycket hon kommer att amma just den perioden... är det heltidsamning måste det bli lugnt (trött mamma) och anpassat för att ha barnet med. Ammar hon endast deltid så kanske ni kan ordna så att pappan tar barnet och kommer för matning, så kan hon vara mer fri... Sen beror det ju på hur hon mår, ridning kanske blir lite för skumpigt för ammande bröst?

  • jennyfer

    Om bebisen tar flaska så kan ju pappan ta bebisen under tiden, men tänk på att brösten kan bli väldigt spända om hon inte får amma på en hel dag. Har hon en bröstpump så se till att få med den på möhippan så att hon pumpa ur lite om det behövs. Helammar hon så lär det definitvt behövas.

    Finns det flera mammor bland deltagarna så är det guld om de kan hjälpa till med att ta hand om bebisen (om inte bebisen är inne i en blyg bara-vara-nära-mamma-period). Mest för att hon ska kunna slappna av lite mer.

  • jennyfer

    Det jag menade var att om bebisen ska vavra med på möhippan så är det bra om någon av de andra deltagarna tar extra hand om bebisen.

  • Alllle

    Tack för era svar!
    Bebisen kommer att vara med. Jag hade tänkt att vi skulle överraska henne på ett roligt sätt. vet inte hur bara... =/
    Sen ska vi träffas här hemma hos mig - och låta henne/oss måla av en manlig nakenmodell. Sen ut o äta middag o till slut träffas hos mig och ta det luugnt med godis, snacks o sitta o prata o bara umgås. Hur låter det?

  • gåjkost

    Det blir säkert en trevlig möhippa för en ammande brud Vi hade en nakenmodell från krokimodell skåne Det var jätteroligt att teckna av en naken man Vi fick instruktioner under tiden Och alla lyckades bra med detta Det var läge för många skratt
    Lycka till

  • Alllle
    gåjkost skrev 2008-03-05 14:24:24 följande:
    Det blir säkert en trevlig möhippa för en ammande brud Vi hade en nakenmodell från krokimodell skåne Det var jätteroligt att teckna av en naken man Vi fick instruktioner under tiden Och alla lyckades bra med detta Det var läge för många skrattLycka till
    Jag hittade honom o har bokat in honom. Superkanon blir de nog!!
  • BlivandeFruJohansson

    Låter kanon, de skulle ja tänka mej om ja ammade. Nu gjorde ja inte de, men man är ju ganska trött ändå!! Så skulle absolut tycka om att man sitter och pratar och bara myser Mat är ju oxå alltid gott

Svar på tråden Möhippa för ammande brud?!?!