• hanjoh

julibrudar vart är ni??

Jag är en glad tjej som inte varit medlem på BT så värst länge och jag känner att jag inte riktigt har kommit in i gemenskapen än.
    Jag skulle såååå gärna vilja skaffa nya bekantskaper.
    Jag vill också kunna ha några som jag kan bolla mina ideér med.
    Då slog tanken mig att det vore kul att snacka runt med de brudar som gifter sig samma månad som jag, självklart är ni andra också MYCKET VÄLKOMNA!
    Hoppas på en mycket trevlig tråd som INTE dör ut på en gång.

Ha en fortsatt go dag!

Låt tråden starta...

• Svar på tråden julibrudar vart är ni??
  • Aleta

hanjoh: jag har aldrig varit i Asa kyrka, men jag vet i var det ligger.

• Pyron

Här har inget hänt, så jag ville väl bara säga hej.

• tiniz78

Hej,
    jag gifter mig 26 juli. Så vi tar det skyndar långsamt...
    Det svåraste just nu är att hitta rätt musik och få till vigslen. Vi ska gifta oss borgligt, förhoppningsvis utomhus så vi hoppas på fint väder...

• Pumpkin

Nu ligger första bunten inbjudningar i postlådan! Imorgon åker resten iväg

• Semesterbruden

Nu har vi postat allla inbjudningar !
    Vi har två stycken som ska lämnas personligen i helgen, dom vet redan om att vi ska gifta oss och att dom är bjudna - så nu (imorgon) vet alla !!!!!
    Vi bjöd hela släkten, med något undantag - totalt 58 pers. (inkl. barnen) och på kvällen ska vi bjuda in alla vänner på festen. (Då har vi bar som dom får köpa vin / öl /cider i)
    Dom inbjudningarna har vi inte gjort iordning ännu. Jag kan tänka mig att vi bjuder ca 40 pers. då.

Det blir mycket folk !!!!! Och vi som skulle ha ett litet bröllop =)

• Semesterbruden

Min svärmor frågade mig idag om jag vill ha en vigselring från hennes familj. Jag blev jätte glad och hon är så snäll och go. Jag är lite rädd bara att den inte riktigt är vad jag tänkt mig, vill inte att hon ska bli ledsen. Jag älskar verkligen smycken och en vigselring vill jag vara 100 % nöjd med.
    det känns så rätt att ta hennes ring, jätte mysigt OM den är "ringen jag drömt om" så att säga. Jag vet inte helt vad jag tänkt mig utan tror att jag känner att det är rätt när jag väl hittat den.

Hur har ni ? Köper ni ny eller är det någon som får "äran att ta över" en annan ring ?

• Aleta

Jag låter tillverka en egen drömring, men jag hade gärna använt en släktklenod istället, den har ju historia! (Om den inte var urful förstås...)

• Joji

Minns inte ens om jag varit med i denna tråd innan, men jag antar det eftersom vi gifter oss 12 juli!

Vi skickade inbjudningarna redan till Alla hjärtans dag. Pendlar mellan stress och lugn: fastän mycket är bokat och fixat så är det mycket kvar som måste bestämmas, bland annat:
    bukett (vet varken blommor eller stil)
    slöja
    underkläder
    skor
    vigselring (har 6 mm rak, 2.15 mm hög Platina som förlovningsring, ska ha lika bred och hög vigselring i rödguld, med stenar på nåt sätt... )
    m2b ska bestämma sig kring om även han ska ha vigselring, i så fall blir det en likdan som min, fast utan stenar
    tårta
    mer till dukningen, t ex undelägg till blockljus, panelgardiner som dukar...
    festhäfte
    osv osv osv

Och, så ska jag jobba, och skriva uppsats på min vidareutbildning.. Men, jag försöker att hålla mig lugn!

• Semesterbruden

Joji - jag har faktiskt oxå funderat på panellängder som duk. Efterssom jag hittat just gardiner i vår färg, på Ahlens.

• MrsDilley

Jag fick ärva min mans farmors diamant.
    Gissa om jag blev jätte glad när min svärmor kom med diamanten och sa att vi får den. Det var en rund diamant, precis som jag ville ha!
    Min svärmor hade fått den av sin svärmor innan min man var född, hon hade haft den i ett kuvär i över 20 år!
    Diamanten hade trillat ur farmorns ring och den var borta i flera månader. En dag när de skulle städa akvariet hos en av sönerna så hittade de något som glimmade lite för mycket för att vara en sten. Det visade sig vara en diamant, de tror att någon av barn barnen hade hittat den på golvet och lagt den i akvariet.
    Så allt vi gjorde var att bestämma hur vi ville ha den i en ring. Jag valde den i en solitär sättning med vitt guld, jätte klassiskt och fint.
    Vi sparade in mycket pengar på att inte behöva köpa en diamant, och det är jätte roligt att ha en diamant med lite historia.

Semesterbruden skrev 2008-03-13 20:37:42 följande:
    Min svärmor frågade mig idag om jag vill ha en vigselring från hennes familj. Jag blev jätte glad och hon är så snäll och go. Jag är lite rädd bara att den inte riktigt är vad jag tänkt mig, vill inte att hon ska bli ledsen. Jag älskar verkligen smycken och en vigselring vill jag vara 100 % nöjd med.det känns så rätt att ta hennes ring, jätte mysigt OM den är "ringen jag drömt om" så att säga. Jag vet inte helt vad jag tänkt mig utan tror att jag känner att det är rätt när jag väl hittat den.Hur har ni ? Köper ni ny eller är det någon som får "äran att ta över" en annan ring ?
Svar på tråden julibrudar vart är ni??