• Anna176

Brudens mor på möhippan?

Är det någon som vet vad som gäller brudens mor vid möhippan? Brukar hon bjudas in? I mitt fall står bruden väldigt nära sin mamma så jag kan tänka mig att hon skulle uppskatta det men å andra sidan har jag inte hört om någon möhippa där mamman bjudits in.. någon som vet något?

• Svar på tråden Brudens mor på möhippan?
  • Semesterbruden

Jag tror att det beror helt på deras relation. Jag tror ite att det är så vanligt, om man nu ska kalla det.
    Det är nog från fall till fall..

• pojomo

jag vet inte faktiskt,men har dom en bra "kompis" relation så varför inte.
    Jag skulle kunna tänka mig att svärmor är med....Hon blir så himlans rolig när hon får nåt i sig,och vi har parta med varran tidigare när våran arbetsplats la ner

• tågjäntan

Om brudens mor och bruden inte skulle tycka att det vore konstigt så är det väl inte fel. Även om det kanske inte är så vanligt. Går det inte att prata med modern och höra vad hon tycker och tror. Hon kanske tycker det skulle vara pinsamt. Eller så är hon ungdomlig av sig och tycker det skulle vara väldigt roligt .

• be happy

Jag tycker att möhippan är något som man har med sina kompisar. På de möhippor som jag varit med på hade jag ingen gång velat ha med brudens mor, inte ens de som haft en vääääldigt tight relation med sin mamma... (tex vid roliga sanning och konsekevens frågor utan konsekvens för bruden) Dessutom kan det ju va så att bruden slappnar av med sin mamma, men att kompisarna blir lite stela... *-) Men kanske kan hon var med på en del av hippan!? Eller vara delaktig på något annat sätt (vid själva kidnappningen tex) Har varit med på möhippor där bruden fått besöka sin mamma och svärmor tex.

• MrsRose

Min mamma var med på min möhippa. Det var ganska självklart och kändes inte alls konstigt. Vi inte bara mor och dotter utan ganska nära vänner också. Du kan ju alltid fråga bruden först och höra vad hon tycker.

• Nalle Puh 40

Helt ärligt så skulle jag nog inte vilja ha med min mamma fastän vi står varann väldigt nära...

• Englali

Jag skulle utan tvekan kunna tänka mig att ha med min mamma. Hon är en av mina allra bästa vänner!

• Pumpkin

Jag har sagt till både min mamma och min moster att jag vill ha dem med, OM de vill komma. De båda är mina bästa vänner, så varför inte?

• Semesterbruden

Jag tror att det spelar in på VAD ni ska göra också. Ska det "supas" och prata pinsamma saker som man upplevt- ja, åt det hållet, så skulle jag inte vilja ha med min mamma. Men om det är spa, middag eller ett "äventyr" - vad vet jag, så skulle jag gärna ha både henne och min svärmor med =) Båda två är så mysiga...

• Alllle

Min mamma var med på en del av min möhippa. Min svärmor också!! Kanon tyckte jag!

• GME76   080802

Nja, min mamma får inte vara med .

Svar på tråden Brudens mor på möhippan?