• 10 års förlovning får räcka

Brun kritstrecksrandig kostym?

Min blivande har varit och kollat på en sådan idag. Jättefin, särskilt eftersom vi har brunt/creme som tema. Det blir nog denna, men ingen väst fanns till. Tror han skulle passa i det...

Svårt att få tag på en väst i rätt nyans i vanliga affärer kanske, tänkte om man kunde hyra bara väst i creme, skjorta i creme och kanske en plastrong eller möjligen slips. Kan det bli fint tror ni? Kan man kombinera glansig väst och stilig plastrong med vanlig kostym eller ser det konstigt ut?

Det visade sig hör och häpna att den blivande mannens kläder var svårare att fixa än brudens! Det trodde jag aldrig!

• Svar på tråden Brun kritstrecksrandig kostym?

Ingen som tycker något, eller kanske ingen vaken?

• Augustibruden 2008

Jag undrar vart du hittade brun kritstrecksrandig kostym?

Väst + plastrong ska min sömmerska sy upp. Det måste man annars köpa o man ska hyra en francoat el dyl.

• asaonthehill

Allt du skriver blir snyggt! (Prova med ljus resp. mörk pastrong, det är en smaksak vad man gillar mest...)Vi är inne på samma grej...

• Augustibruden 2008

Någon som vet ngn bra hemsida att se kläder till brudgum?

Augustibruden 2008: Det var verkligen inte lätt att hitta den kostymen. Vi gick till "fina butiken" här i lilla staden men de hade ingen hemma. De ringde däremot sin leverantör och där hade de endast en, i rätt storlek! Helt otroligt, ibland ska man ha tur. Märket heter Cavalier (reservation för stavningen). Den kostade 2600:-, helt okej tycker jag. Vi hämtar den på fredag!
    Vi tittade även på en skjorta i creme för 300:-, blir nog den...

Har även varit inne i en bröllopsbutik nu och de hade flera cremefärgade västar att välja bland, även plastronger. Det kostade 500:- att hyra västen och 200:- att hyra plastrongen.Åh vad stiliga vi blir, så matchade och allt passar perfekt till färgtemat brunt/creme/pärlemor!

Svar på tråden Brun kritstrecksrandig kostym?