Inlägg från: matildaochniklas |Visa alla inlägg
  • matildaochniklas

Hur "ber" man om pengar till sitt bröllop?

Om ni vill gifta er och inte tycker att bröllopet i sig är det viktiga så kan ni väl gå ut på någon resturang och käka där alla betalar för sig. Jag tror absolut att det blir en bra dag! Jag är också student och vet hur det känns!

Grattis till förlovningen!

• matildaochniklas

Jag tycker inte att ni behöver vänta med att gifta er! Gör det istället till något som passar eran ekonomi.

• matildaochniklas

Det är ju gratis att gifta sig i kyrkan också!

JohanoCissi skrev 2008-03-06 20:44:24 följande:
    Håller med alla här. Pengar är inget man ber om, mina o johans föräldrar erbjöd sig vilket vi tacksamt tog emot, men det var knappast hela bröllopet. Jag vill inte klanka på dig(för jag förstår att du så gärna vill), men är det inte bättre att vänta tills ekonomin är bättre eftersom du pluggar? Ni kan gifta er i rådhuset och sedan gifta om er med stor fest när det står bättre ställt till?? Lycka till hur ni än gör!!
  • matildaochniklas

Håller med dig helt och hållet! Så bra skrivet! Och jag har inte PMS
    Fröken Figo skrev 2008-03-06 22:58:28 följande: