Inlägg från: 2008-08-09 |Visa alla inlägg
  • 2008-08-09

Hur "ber" man om pengar till sitt bröllop?

Det skulle aldrig komma på fråga att jag skulle be mina föräldrar om pengar till något eftersom jag är en vuxen människa. Dock har jag lånat pengar av dem någon gång, men gör då upp en betalningsplan som jag stenhårt följer.

Vi har lagt upp vårt bröllop så att vi kan betala det själva. Sen är det upp till föräldrarna själva att erbjuda hjälp med pengar om de känner att de vill det.

TS hakar upp mig lite på att ni inte känner att ni har råd att gifta er eftersom du pluggar, men ni vill skaffa barn snart?
    Ett barn är inte billigt..

• 2008-08-09

Mitt mål är absolut inte att bli någon "rik" mamma som ska gå omkring med nyaste barnvagnen med en latte i handen! Långt därifrån!
    Jag tycker bara att man ger sitt barn en lite bättre start i livet, genom att åtminstone ha en föräldrapenning som är över minibeloppet..men det är bara min åsikt, alla gör inte så och det respekterar jag helt och hållet.
    I min värld finns det inte på kartan att komma krypandes hem till mamma och pappa och be om pengar om det krisar, även om jag vet att de skulle ställa upp. Jag flyttade hemifrån för 7 år sedan och därmed försörjer jag mig själv.

Usch nu lät jag väldigt "grinig"

• 2008-08-09

Lilla My skrev 2008-03-07 22:46:13 följande:

2008-08-09 skrev 2008-03-07 21:20:11 följande:
    Du har en poäng så till vida att det kanske är svårare att vara en bra förälder om man oroar sig för pengar hela tiden. Men så länge man har så att man klarar sig tror jag inte det gör någon som helst skillnad när barnen är små. (Inte är stora nog att själva bry sig om prylar).
    Ja det är bara min åsikt att man ger sitt barn en bättre start genom att ha lite stadig ekonomi.
    Jag klankar inte ner på unga mammor som inte har jobb när de blir gravida, för man kan ju bli det av misstag. MEN jag tycker det finns väldigt många tjejer och killar som PLANERAR för barn fast de fortfarande går i skolan, knappt bor ihop, inte har något jobb med lön att grunda föräldrapenningen på osv.

Men det här är ju inte heller vad tråden handlade om, utan det jag ville säga är bara att bebisar inte är billiga
Svar på tråden Hur "ber" man om pengar till sitt bröllop?