Inlägg från: 26juli2008 |Visa alla inlägg
  • 26juli2008

Hur "ber" man om pengar till sitt bröllop?

Fröken Figo: äntligen nån till som anser att pengar inte ska vara i vägen för att skaffa barn!!! Gud va kul att läsa! I dagens läge ska man utbilda sig, skaffa karriär och helst hunnit betala av lånet på huset och renoverat hela skiten innan barnen kommer! Väldigt få verkar ta hänsyn att ju äldre man blir desto jobbigare är det att bära, få och uppfostra barn. Och sen ska vi inta börja prata om vilka risker vid en graviditet då man börjar närma sig de 40!!

Här har du en som för visso har pluggat klart, har en blivande med bra lön MEN jag själv är ung och arbetslös och det känns jävligt bra att ha valt att skaffa barn trots att vi lever på en lön då jag har gud och ingenting i föräldrapenning! Vi klarar oss och vi är lyckliga med vårt liv som det är!

Var bara tvugnen att få visa min glädje lite i dagens samhälle där allt fler blir äldre och äldre innan dom skaffar barn!!

• 26juli2008

Fröken Figo: gud vad jag håller med dig hela tiden!! roligt att man känner att man är inte helt ensam i sina tankebanor

Svar på tråden Hur "ber" man om pengar till sitt bröllop?