• ToU

Äntligen fru! :-D

Hej alla!

Nu tänkte jag ta mig tid att skriva lite om vår bröllopsdag. Vi gifte oss den 5 januari i år, alltså på Trettondagsafton. Vi sov på Bjertorp Slott natten innan eftersom vi skulle fotograferas och ha festen där.

Vaknade av alarmet vid 8-tiden. Hade sovit ganska dåligt för att jag var så nervös. Min älskling hade sovit som en stock, men tröstade mig när jag kände att "shit, det här kommer aldrig att gå, jag kommer inte att orka... jag har ju inte sovit ordentligt och alla tjatar ju om hur viktigt det är...". Hans tröstande ord och insikten om att det ÄR vår bröllopsdag idag, nu ska jag äntligen få bli hans fru! gjorde att jag log brett. Han är helt underbar.

Vid halv nio-tiden gick vi ner till frukosten, nu började längtan och glädjen över att vår bröllopsdag äntligen hade kommit bli allt starkare. Efter frukost gick jag upp till frisören som höll på att sätta upp håret på min hedersdam. Hon var straxt klar, och sedan var det min tur. Vi hade sååå kul! pratade skit och åt frukt och choklad. Väl klar, så kom fotografen in och undrade om vi snart var klara. Naturligtvis hade vi dragit över tiden litegrann, så jag fick skynda mig ner och äta av maten som straxt serverades. Men... jag tror jag åt fyra tuggor, sedan vände det sig i magen. Jag var sååå nervös "nu skulle det äntligen ske, nu var dagen vi väntat på så länge äntligen här, skulle allt klaffa?". Försökte tala förstånd med mig själv, att det inte fanns nåt att vara nervös för, men det var lönlöst...

Vi fotograferades och sedan var det ilfart till kyrkan... vi kunde höra sorlet inne i kyrkan, dörrarna öppnades, och den känslan jag fick då, försöker jag minnas om och om igen, det var fantastiskt! Där var alla, släkt, vänner och bekanta. Vigseln var så vacker, "den bästa jag varit på" . Jag kunde inte sluta le. Min man var så fin i sin kostym och ljusen i kyrkan gav en otrolig stämning. Sångerna var helt underbara.

Efter riskastning var det så dags att åka iväg till slottet för bröllopsfesten. Vi gick in bakvägen och upp till vårt rum för att hänga av oss och få en stund för oss själva. Sedan gick vi ner för trappan och fick ta emot brudskålen.

Maten var underbart god! Och nu kunde jag äntligen äta. Vi fick många fina tal och skojiga upptåg. Middagen flöt fram och jag noterade glatt att bordsplaceringen blivit väldigt lyckad!

Valsen gick bra, dock lite felsteg, men över förväntan Sedan satte festen fart, med bara ett avbrott vid tårtan. Men det var en helt oslagbar fest, alla verkade ha riktigt skoj och sa det till oss titt som tätt. Bandet som spelade var suveräna på att läsa av folket på dansgolvet.

Vår bröllopsdag blev precis som vi ville, den var helt underbar! Lycka till ni brudpar därute, ni har verkligen en speciell dag att se fram emot! Det är verkligen en magisk dag!

PS. Jag har några bilder i mitt galleri om ni är nyfikna. Lägger in en tråd till fotografen när hon lagt ut våra bilder.DS.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-04 10:08
    Nu har vår fotograf lagt ut några av våra bilder på den här sidan:

www.fotografmarie.fotosidan.se/

• Svar på tråden Äntligen fru! :-D
  • hummledummle

Gu vad kul GRATTIS... Det lät som en helt underbar dag!!!

• Mi och Nez

Åh, det låter ju helt underbart! Stort grattis och lycka till med allt i framtiden! *kram*

• ToU

Tack! ja, det var verkligen helt underbart!

• valkyriana

Grattis. Det låter helt underbart! Nu ska jag gå och kika i ditt galleri!

• fdLadye

Grattis grattis. Vilken fin krona du har=) Är det myrten eller är den gjord av någont speciellt material..

• ToU

Grunden i kronan tippar jag på är någon metalltråd som sedan är klädd med grönt sidenband, "pärlorna" är gjorda i vax eller något likanande. Kronan är 90 år i år, min pappas farmor fick den till sitt bröllop, så därför vet jag inte exakt vad den är gjord av.

fdLadye skrev 2008-03-09 12:50:08 följande:
    Grattis grattis. Vilken fin krona du har=) Är det myrten eller är den gjord av någont speciellt material..
  • blommisen

Blir helt rörd när jag läser din berättelse , längtar sååå mycket nu tills det blir vår tur

Underbara bilder på er

• AnnaochHenrik

Jättefina bilder, vad fina ni var! Och viken underbar klänning!

Svar på tråden Äntligen fru! :-D