skriva ut kuvär
Jag har tänkt att skriva kuvären till inbjudan i datorn, men hur gör jag? Vilket program använder jag?
Jag har tänkt att skriva kuvären till inbjudan i datorn, men hur gör jag? Vilket program använder jag?
Vet ej.... vi har inte skrivit ut kuverten än heller. Jag antar att sambon kan det där med kuvertutskrivningar (hoppas jag).
Jag tror kuvertutskrift har nåt med iställningar på skrivaren eller i ordbehandlingsprogrammet att göra.
Man kan ju göra en annan variant också, nämligen att man klipper till papper i samm storlek som kuverten och skriver in adressen i ett vanligt word-dok. och testar sig fram tills texten hamnar där man vill ha den på prov-"kuverten".
mmm, ja jag får ta och prova mig fram.
Tack
Skriv ut adresserna på något fint papper klipp tillmed mönster sax, klistra fart på kuvertet. KLart! Så gjorde jag.
Du lägger upp ett nytt Worlddokument och klickar på Verktyg så att menyn "rullas ner" helt. Där står "brev och utskick" från den kommer det fram en ny meny där du klickar på "kuvert och etiketter" klicka där och gå vidare till ALTERNATIV där du fyller i storlek på kuväret texttyp osv. sen kan du ju prova skriva ut på ett papper som är lika stort som kuväret så det ligger rätt osv.